پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:39 - 1394/05/11
گزارش دیوانگاه/

طرح هجرت 3مدارس شهرستان هرسین را احیاء کرد

طرح هجرت 3در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و و به منظور پر کردن اوقات فراغت در تابستان طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح های هجرت 1و2 در قالب جهاد سازندگی و در سطح وسیعی از کشور به اجرا در آمد و هدف از اجرای آنها ساماندهی خرابی های برجای مانده از جنگ 8ساله بود.

طرح هجرت 3در راستای طرح های 1و2و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و و به منظور پر کردن اوقات فراغت در تابستان طراحی شده و در این راستا از آموزش و پرورش خواسته شده تا به نحو احسن در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

به همین منظور و در راستای تحقق منویات رهبر مظم انقلاب بسیج سازندگی سپاه با همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش و. پرورش اقدام به اجرای این طرح نمود.

شهرستان هرسین از جمله مناطقی است که طرح هجرت 3در آن در دست اجراست که با انجام این طرح وضعیت مدارس شهرستان تا حد قابل توجهی بهبود یافته است.

مراد سنگ سفیدی مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان هرسین در این رابطه در گفتگو با خبر گار دیوانگاه اظهار داشت این طرح در شهرستان هرسین با حضور 40نفر از دانش آموزان خواهر و برادر در سه مدرسه شهرستان صورت گرفته که تقریبأ تا کنون در این زمینه حدود 400نفر روز کاری نیرو به کار گیری شده است.

وی افزود این مدارس شامل دبیرستان حضرت فاطمه(س)، دبستان امام حسین(ع) و دبستان امام موسی کاظم (ع)می باشد که کار مرمت و به سازی در آنها صورت گرفته است.

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان خاطرنشان کرد با توجه به نیازمندی شهرستان امسال اولویت اول را مدارس شهرستان قرار دادیم و در نظر داریم که طی روزهای آینده و در مرحله دوم از این طرح به سراغ مدارس روستایی برویم.

گفتنی استساماندهی جوانان با انگیزه در قالب گروه های جهادی دانش آموزی یکی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی که در ایام تابستان و در قالب طرح هجرت3در عرصه عمرانی و خدماتی، بهسازی و مرمت مدارس نقشی تاثیر گذار را ایفا می نمایند.