پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:31 - 1394/05/12
گزارش میدانی/

خیابان های هرسین از وضعیت میدان تره بار خارج شدند/ قاسمی: فروشندگان مغازه ها را کرایه کرده اند، مالک پیاده رو نیستند

ماشین های میوه فروشی که برای فروش اجناس خود در کنار خیابان اصلی شهر توقف کرده اند که بعضأ صاحبان مغازه های مجاور هستند و یا صاحبان مغازه‌هایی که به علت کمبود جا یا به نمایش گذاشتن اجناس خود در انظار مردم اجناس رنگارنگ خود را در خارج محدوده‌ی مغازه می‌چینند از جمله کسانی که این تخلف را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،این روزها در بسیاری از پیاده‌روهای معابر شهرهای بزرگ و کوچک به اشکال مختلف سد معبر وجود دارد که این موضوع مشکلاتی رابرای مردم به وجود آورده که البته این مشکل بیشتر در مراکز شهرها و جاهایی که رفت و آمد بیشتری دارند بیشتر به چشم می‌آید.

مدت زیادی است که مردم هرسین از پدیده ای به نام سد معبر رنج می برند ولی متاسفانه  تاکنون هیچ اقدام درخوری در این رابطه انجام نشده بود.

ماشین های میوه فروشی که برای فروش اجناس خود در کنار خیابان اصلی شهر توقف کرده اند که بعضأ صاحبان مغازه های مجاور هستند و یا صاحبان مغازه‌هایی که به علت کمبود جا یا به نمایش گذاشتن اجناس خود در انظار مردم اجناس رنگارنگ خود را در خارج محدوده‌ی مغازه می‌چینند از جمله کسانی که این تخلف را انجام می دهند غافل از اینکه این خود تجاوز به حقوق مردم و شهروندان است.

اخیرأ شهرداری شهرستان هرسین در اقدامی قابل توجه و با همکاری نیروی انتظامی و اجرائیات و راهنمایی و رانندگی شهرستان اقدام به جمع آوری سد معبرها در مسیرهای خیابان اصلی و پر رفت و آمد شهر کرده که این موضوع تغییر در چهره شهر را در پی داشته و تا حدودی مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مهندس صادق قاسمی شهردار شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با اشاره به مشکلاتی که این سد معبرها برای شهروندان ایجاد کرده بود اظهار داشت متأسفانه وجود این مشاغل مزاحم در سطح شهر با زشت شدن چهره شهر موجب مزاحمت برای مردم شده بود که اقدام به جمع آوری آنها کردیم.

وی افزود البته قبل از انجام این برخورد ها با صاحبان و عاملین این سد معبرها با حضور فرماندار مباحثی مطرح شد و تذکراتی داده شد و در چند نوبت نیز اقدام به نصب بنر و منتشر کردن بروشور در سطح شهرستان شد ولی متأسفانه با این وجود و از آنجاییکه به این تذکرات توجهی نشد با آنها برخورد صورت گرفت.

شهردار هرسین در ادامه خاطرنشان کرد این کار به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و بعد از این نوبت به مغازه های سطح شهرستان می رسد چرا که مغازه داران اجاره مغازه را پرداخت کرده اند نه پیاده رو را ، و مشاغل آنها نباید برای مردم ایجاد مزاحمت کند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا جایی برای ماشین های میوه فروش در نظر گرفته نشده اظهار داشت قرار بر این نبوده و این موضوع در شهرستان های همجوار نیز همینطور است اما آنها می توانند همانند سایر نقاط استان در ورودی و خروجی های شهرستان که خیابان های وسیعتری دارند و برای مردم ایجاد مزاحمت نمی کند مستقر شوند.

به نظر می رسد با توجه به اینکه اقدام شهرداری حرکتی مثبت و نیاز به استمرار و قاطعیت در اجرا دارد لذا بایستی این نکته را هم مد نظر قرار داد که شاید یکی از عللی که مردم به سمت این فروشندگان سیار برای خرید روی می آورند پایین بودن نرخ اجناس آنها و همینطور در دسترس بودن آنهاست و این می طلبد تا شهرداری در زمینه احداث چند میدان تره بار در مناطقی از شهرستان اقدام مثمر ثمرتری انجام دهد.