پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:06 - 1394/06/29
گزارش ویژه دیوانگاه/

کارناوال مرگ در جاده های هرسین و تعلل دولت در انجام یک پروژه ملی/آیا محور هرسین به پلیسراه دوباره رنگ خون به خود می گیرد

نجات یک موتور سوار از مرگ با کمک بالگرد،واژگونی خودرو پیکان و مصدومیت شدید سه نفر،کشته وزخمی شدن 4نفر در یک حادثه رانندگی و روز گذشته هم 8کشته و زخمی در محور هرسین به پلیسراه، اینها فقط بخشی از سوانح رانندگی یک ماه گذشته محور هرسین به پلیس راه می باشد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،سال گذشته بود که پروژه چهار بانده کردن محور هرسین به پلیسراه بعد از کش و قوس های فراوان بلأخره در هرسین کار اجرایی آن آغاز شد

البته این پروژه یکی از قدیمی ترین پروژه های شهرستان است اما با سفر پر برکت مقام معظم رهبری تآکید بر اجرایی شدن آن بیشتر و جزء پروژه های سفر مقام معظم رهبری در هرسین قرار گرفت.

این پروژه سالهاست در گیر و دار کمبود بودجه ها و البته برخی  بی توجهی ها قرار گرفته  تا آنجا که سال گذشته با پیگیری های مستمر و حساسیت بر روی این پروژه پای معاونین وزرا را جهت پیگیری به شهرستان باز کرد.

 

با تخصیص اعتبار  و مشخص شدن تخلفات پیمانکار قبلی و در نهایت تعویض این پیمانکار کار پروژه از سر گرفته شد اما این جابجایی پیمانکار به چه قیمتی برای این پروژه ملی تمام شد.

 

اوایل امسال بود که پیمانکار بی کفایت این پروژه در راستای آماده سازی قسمتی از ورودی شهرستان از سمت پلیسراه و البته فشارهایی از سوی آقایان مسئول اقدام به آسفات چند کیلومتر از جاده نمود که به علت نامناسب بودن زیر سازی جاده و همچنین سردی هوا و ... سطح جاده در شعاع زیادی ترک خورد که در برخی موارد هم مشکلاتی را برای همشهریان ایجاد کرد.

 

حال اینکه علت موارد گفته شده بود یا عدم نظارت به موقع بر کار پیمانکار مسئله اصلی هزینه ای بود که در این سهل انگاری هدر رفت و البته قول هایی هم در زمینه برگرداندن خسارات به مردم داده شد.

 

شاید این سوال پیش بیاید که چه اصراری بر اجرای این پروژه در هرسین وجود دارد،  با نگاهی مختصر به آمار 433تصادف در سال گذشته که در جلسه شورای اداری با حضور ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان از سوی یکی از مسئولین بهداشت شهرستان عنوان شد اهمیت این کار بیشتر مشخص می شود.

نجات یک موتور سوار از مرگ با کمک بالگرد،واژگونی خودرو پیکان و مصدومیت شدید سه نفر،کشته وزخمی شدن 4نفر در یک حادثه رانندگی و روز گذشته هم 8کشته و زخمی  در محور هرسین به پلیسراه، اینها فقط بخشی از سوانح رانندگی یک ماه گذشته محور هرسین به پلیس راه می باشد.

یک شهروند هرسینیدر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت باز هم حادثه ای دلخراش فضای شهرستان را غم انگیز کرد و این سوال که تا کی باید شاهد اینگونه از حوادث باشیم.

 

وی ضمن اظهار گله مندی از عدم پیگیری مسئولین شهرستان در انجام پروژه ها افزود مسئولین شهرستان که در سطوح عالی مدیریتی هستند چطور نمی توانند مشکلی از سر راه این مردم بر دارند.

 

با مقایسه ای اجمالی بین چهار کیلومتر چهار بانده شده این محور و بقیه مسیر می توان به این نتیجه رسید که تقریبأ تمام تصادفات جاده ای و آنچیزی که کارناوال مرگ را در این محور به راه انداخته کم عرض بودن جاده و همچنین نداشتن دید در برخی قسمت هاست .

 

در تازه ترین مورد از تصادفات جاده ای این محور شب گذشته در برخورد سه دستگاه خودرو 8نفر از سرنشینان خودروها کشته و زخمی شدند و البته این تنها بخشی از تصادفات در هفته جاری بوده است

 

یاور محمدی فرماندار شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهضمن اظهار تأسف از حادثه به وجود آمده و طلب صبر برای بازماندگان حادثه اظهار داشت پروژه هرسین به پلیسراه از پروژه های ملی شهرستان است که متأسفانه امسال به دلیل کمبود نقدینگی روند کُندی را سپری می کند و این تأ مین نقدینگی هم توسط مرکز صورت می گیرد.

وی افزود در حال حاضر پیمانکار پروژه هم حدود ده میلیاراد تومان طلب دارد ولی با این وجود هم کار خود را انجام می دهد.

 

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد با توجه در پیش داشتن سفر رئیس جمهور به استان در نظر داریم هزینه تکمیل این پروژه را بصورت یکجا جزء مصوبات قرار دهیم.

 

محمدی اظهار داشت هر چند که طبق اعلام مراجع ذی ربط علت تصادف سرعت بالا و عدم رعایت فاصله قانونی بوده ولی با توجه به اینکه مسیر پرتردد است و احتیاج به تعریض دارد لذا پیگیریهایی هم از سوی نماینده مردم شهرستان و هم استاندار در زمینه در راستای به نتیجه رسیدن این پروژه صورت گرفته است.

 

با فرض این مورد که هر یک از این افراد در یک خانواده زندگی می کنند آیا این مسئله برای مردم این منطقه قابل هضم است که هر روزه شاهد حجم بالایی از غم و اندوه و از دست دادن عزیزان خود باشند.