پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:30 - 1395/02/05
دیوانگاه بررسی می کند/

آیا نظارتی بر سلامت بهداشتی چشمه های اطراف هرسین وجود دارد/مردم بخشی از آب مصرفی خود را از چشمه ها تأمین می کنند

با وجود آبرسانی توسط تانکرهای آبرسان در هرسین مردم همچنان بخشی از نیاز آب شرب خود را از چشمه های داخل سراب هرسین و اطراف شهرستان تأمین می کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،امروز با گذشت بیش از بیست روز از گل آلود شدن آب سراب هرسین به عنوان تنها منبع آب شرب شهرستان با وجود کاهش سطح غلظت کدر بودن آب ولی همچنان نیاز آب مردم شهرستان به تانکرهای آبرسان تأمین می شود.

از طرفی این روزها با افزایش سطح آب های زیر زمینی و جوشش چشمه های فراوان در داخل شهرستان و مناطق اطراف آن تمایل مردم برای تأمین آب شرب مورد نیاز خود از این چشمه ها بیشتر شده و مردم اغلب برای رفع نیاز خود به این چشمه ها پناه می برند.

حال سوال اینجاست که استفاده از این منابع و چشمه های موجود صحیح است یا نیاز به توصیه هایی بهداشتی یا بهتر است بگوییم تعیین سلامت آب این چشمه از سوی مراکز نظارتی دارد.

کرمی مسئول بهداشت محیط شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در این رابطه اظهار داشت با توجه به بارندگی های اخیر و طغیان چشمه های متعدد در مناطق مختلف شهرستان واقعیت این است که امکان تعیین سلامت همه چشمه ها وجود ندارد.

وی افزود با این حال تنها چشمه ای که از لحاظ سلامت بهداشتی و میکروبی مورد آزمایش قرار گرفته فقط چشمه( چشمه مهدی)واقع در دامنه کوه دیوانگاه جنب کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان می باشد و این کار هم به دلیل استفاده زیاد شهروندان از چشمه می باشد.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین خاطرنشان کرد البته توصیه ما به شهروندان این است که حتی المقدور به دلیل نبود کلر در این آب از آن استفاده نکنند و برای تهیه آب مورد نیاز خود از تانکرهای آبرسان که کار توزیع آب را انجام می دهند استفاده کنند.

کرمی در ادامه اظهار داشت تانکر ها هم از لحاظ آزمایش میکروبی و هم کلر سنجی تحت نظارات بهداشت می باشند و مصرف آن هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود نقش شیکه یهداشت و درمان شهرستان در بحث آب شرب فقط به عنوان یک ناظر است و در واقع تأمین آب سالم وظیفه اداره آب و فاضلاب است

به گزارش خبرنگار دیوانگاه هر چند که مسئولین تلاش خود را در زمینه تأمین آب شهرستان انجام می دهند اما به نظر می رسد اطلاع رسانی ها و هشدارهای مکرر در خصوص استفاده یا عدم استفاده از منابع موجود آب شرب در شهرستان می تواند تا حدود زیادی از تبعات بعدی این مشکل بکاهد.