پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:40 - 1395/02/25
تبعات نبود مدیریت منسجم شهری؛

کام تلخ هرسین از بوی تند زباله ها/ خیابان هایی که رنگ و لعاب بی تدبیری گرفته اند

مشکلات موجود میان شهرداری و شورای شهر هرسین منجر به این مسئله شده است تا در نبود یک مدیریت منسجم خیابان های شهر وضعیت نامناسبی به خود بگیرد.

بهگزارش خبرنگار دیوانگاه،مدیریت شهری و فرهنگ شهر نشینی دو مقوله ای است که در کنار هم می توانند زیبایی و دلنشینی یک جامعه شهری به کام مردم شیرین کنند.

 

با این وجود امروز حتی افرادی که اطلاعات چندانی از قوانین شهرداری و شورای شهر ندارند هم از مسئله اسفناک وضعیت شورای شهر و شهرداری هرسین آگاهند.

شاید لازم نباشد که زیاد به بررسی وضعیت نامناسب فضای شهری و به عبارتی مجموعه مبلمان شهری بپردازیم. همین که انسان چند دقیقه ای از عمر خود را در خیابان ها و فضای سبز شهرستان هرسین بگذراند کافیست تا به خیلی از مشکلات موجود در محیط زندگی خود پی ببرد.

 

مشکلات موجود در مجموعه فعلی باعث شده چهره شهر در حوزه فضای سبز و پارک ها و همچنین در خصوص نظافت شهری وضعیت نامناسبی به خود بگیرد.

 

این روزها با فرا رسیدن فصل بهار و لطافت آب و هوا مردم بیشتر سعی دارند شب ها به پیاده روی در معابر و همچنین پارک ها بپردازند اما وضعیتی که این روزها در خیابان های هرسین حاکم است شیرینی این تفریحات کم هزینه را به کام مردم تلخ کرده است.

 

سرپرست شهرداری: نیاز به فرهنگ سازی داریم

 

شیخی سرپرست شهرداری هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه خصوص مشکلات مطرح شده در سطح شهرستان اظهار داشت: متأسفانه معضل زباله در سطح شهرستان به خصوص در ساعات پایانی شب بیشتر به چشم می خورد.

 

وی افزود: در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی داریم و لازم است روابط عمومی شهرداری بنرهایی را در خصوص مباحث فرهنگی و رعایت نظافت شهری در سطح شهرستان نصب کند.

 

 

سرپرست شهرداری هرسین خاطرنشان کرد: زباله های مسیر خیابان اصلی ساعت 12 ظهر جمع آوری می شوند و مغازه داران بایستی در راستای کمک به کارگران شهرداری زباله های خود را در همان ساعات تعیین شده بیرون بگذارند.

 

فرهنگ سازی در کنار عمل به وظایف

 

بر اساس این گزارش در کنار اهمیت فرهنگ سازی آن چه که در این میان نیاز به آن به صورت جدی احساس می شود، انجام به وظایف دقیق از سوی متولیان مدیریت شهری است.

 

شهرداری به صورت ویژه در این حوزه بایستی علاوه بر اقدامات فرهنگی، اقدامات اجرایی دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دهد تا این شرایط کمتر  در خیابان های هرسین دیده شود.