پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه12:28 - 1395/02/29
گزارش خبری/

سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان هرسین/ بازدید از کارخانجات کرب ناز، جهان فولاد غرب صنایع کاغذ و پتروشیمی

استاندارکرمانشاه در سفر به شهرستان هرسین از کارخانجات کرب ناز، جهان فولاد غرب صنایع کاغذ و پتروشیمی بازدیدکرد و قرار است ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت برنامه ریزی شهرستان شرکت کند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه صبح امروز چهارشنبه در سفری یک روزه به شهرستان هرسین رفت.

 

بازدید از مجتمع پتروشیمی پلیمر اولین برنامه سفر امروز استاندار بود که به اتفاق هیئت همراه صورت گرفت.

ابوالقاسم عابدی رییس مجتمع پتروشیمی پلیمر در این بازدید اظهار داشت: ظرفیت این مجتمع ۳۰۰ هزار تن در سال است و سه نوع محصول بادی، تزریقی و الکتروژن را تولید می کند.

 

وی افزود: بیش از ۷۵۰ تا ۸۰۰ نفر در این مجتمع پلیمر فعالیت دارند و 80 درصد محصولات به کشورهای هدف از جمله ترکیه و چین صادر می شود.

 

عابدی گفت: 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه شرکت که اولین واحد تولیدی پلی استیلن سنگین غرب کشور است بوده و محصولات تولیدی شامل محصولات خشک و مایعی بسته بندی است.

 

پیشرفت ۶۵ درصدی کارخانه کاغذ سازی بیستون تامین هرسین

 

اسد الله رازانی استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز چهارشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان هرسین از کارخانه «کاغذسازی بیستون تامین هرسین» بازدید کرد.

 

مرتضی امجدیان رئیس کارخانه در این بازدید اظهار داشت: از سال ۸۹ ساخت این کارخانه آغاز شده که در ابتدا مشکلات اجرایی داشت و بعد از یک سال وقفه پیمانکار جدید در سال ۹۲ مشخص و شروع به کار کرد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه را ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: موارد دیگر نظیر نامناسب بودن راه دسترسی و مشکل برق نیز از جمله مسائلی است که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

 

امجدیان خاطر نشان کرد: مشکل دریافت وام از صنعت، معدن و تجارت نیز از موارد دیگری است که با آن رو به رو هستیم.

 

وی ظرفیت تولید کارخانه را ۹۹ هزار تن در سال و روزانه ۳۰۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: کل سرمایه گذاری اولیه کارخانه ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که اشتغالزایی مستقیم ۱۷۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

 

امجدیان گفت: از لحاظ نقشه های سازه ای این پروژه کامل و آماده بوده و در حال نهایی شدن قرار دادها است.

 

وی با بیان اینکه پروژه باید تا پایان سال ۹۵ تکمیل می شد، افزود: این طرح یک سرمایه ملی است که چندین سال است خاک می خود و باید جهت تکمیل آن اقدامات لازم صورت گیرد.

 

امجدیان با بیان اینکه پروژه در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید، یاداور شد: مساحت ۴۰ هکتار اراضی کارخانه ۴۰ هکتار بوده که ۱۳ هکتار صنعتی است.

 بازدیداستاندار کرمانشاه ازکارخانه نساجی«کرپ ناز»ومجتمع جهان فولاد

 

اسد الله رازانی استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز چهارشنبه در ادامه سفر به شهرستان هرسین از کارخانه نساجی کرپ ناز بازدید کرد.

 

صفدر گرائیلی مدیر عامل کارخانه در این بازدید، اظهار داشت: مساحت کارخانه ۳۳ هکتار بوده که با بهره برداری از آن برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

وی افزود: روزانه ۲۰ هزار متر تولید پارچه های پلی استری در این کارخانه صورت می گیرد و ظرفیت تولید کارخانه نیز ۱۰ کیلومتر مربع در سال است.

 

گرائیلی به تولید پارچه های کرپ و چادری در کارخانه اشاره کرد و گفت: به دلیل مسائل مالیاتی در حال حاضر صادرات محصولات کارخانه به خارج از کشور انجام نمی شود.

وی در پایان خواستار مساعدت و پشتیبانی دولت در زمینه توسعه فعالیت ها و همچنین نجات از وضعیت رکود شد.

 

بازدید از کارخانه جهان فولاد غرب و ذوب آهن بیستون

 

استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه سفر خود از کارخانه جهاد فولاد غرب و ذوب آهن بیستون نیز بازدید کرد.

 

بهمن قربانی مدیر شرکت جهان فولاد غرب در این بازدید اظهار داشت: سالانه ۲۵۰ هزار تن تیرآهن و ۲۵۰ هزار تن میلگرد در این کارخانه تولید می شود.

 

وی گفت: کارخانه ذوب آهن بیستون نیز که کار اجرایی آن از ابتدای امسال آغاز شده تکمیل کننده جهان فولاد غرب است.

 

کارخانه ذوب آهن بیستون تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد

 

استاندار کرمانشاه امروز چهارشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان هرسین از روند اجرایی پروژه ذوب آهن بیستون نیز بازدید کرد.

 

مدیر اجرایی این پروژه در این بازدید، اظهار داشت: کار اجرایی فاز اول پروژه ذوب آهن بیستون از فروردین ماه امسال آغاز شده و تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

بهمن قربانی افزود: مساحت کارخانه ۳۰۰ هکتار است که ظرفیت تولید آن در زمان بهره برداری ۳۰۰ هزار تن در سال خواهد بود.

 

وی اشتغالزایی مستقیم پروژه را ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد تولیدات کارخانه به کشورهای عراق و افغانستان صادر خواهد شد.

 

قربانی اعتبار پروژه را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: محصولات کارخانه بر اساس استانداردهای بازار تولید می شود.

 

وی اظهار داشت: این کارخانه تکمیل کننده مجتمع جهان فولاد غرب است که به تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی خواهد پرداخت.

 ۱۰ پروژه راه روستایی در شهرستان هرسین در دست اجراست

 

استاندار کرمانشاه که امروز چهارشنبه به شهرستان هرسین سفر کرده از پروژه احداث باند دوم جاده سه راهی هرسین به هرسین نیز بازدید کرد.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این بازدید، اظهار داشت: طول کل پروژه مسیر چهار خطه پلیس راه به هرسین ۲۴ کیلومتر است که در دو قطعه اجرا می شود.

 

عبدالله بهادری افزود: قرارداد قطعه اول به دلیل مشکلاتی که برای پیمانکار به وجود آمد فسخ شد که پس از آن کار قطعه دوم از کیلومتر ۱۰ به سمت هرسین شروع شد.

 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از اسفند ماه سال ۹۳ از محل ردیف های متفرقه آغاز شده است، افزود: تنها از محل اعتبارات سال ۹۳ که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نقدینگی داشته به پیمانکار پرداخت شده است که بعد از آن در سال ۹۴ ردیفی نداشته، ولی امسال اگر بتوانیم از محل ردیف های متفرقه یا ماده ۱۸۰ به آن کمک می کنیم.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مبلغ قرارداد کل پروژه ۱۹.۵ میلیارد تومان است که پیمانکار تا کنون ۱۴ میلیارد تومان صورت وضعیت داده است. 

 

بهادری در ادامه اظهار داشت: در این پروژه به جای لایه های روکش آسفالت از بتن غلطکی به ضخامت ۱۷ سانتیمتر و یک لایه روکش ۴ سانتی روی استفاده می شود که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه ها را پایین می آورد و دوام و ماندگاری آن زیاد است.

 

وی یادآور شد: همزمان با این پروژه در شهرستان هرسین ۱۰ پروژه راه روستایی به طول ۳۱ کیلومتر نیز در دست اجرا است که پیشرفت ۶ پروژه بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد است.

 

بهادری افزود: ۴ پروژه دیگر نیز به تازگی انعقاد قرارداد شده که سیاست وزارت خانه این بود این پروژه ها دیرتر انجام شود تا اعتبارات آن به سال ۹۵ متصل شود.

 

وی خاطر نشان کرد: دو پروژه ساختمانی هم در این شهرستان داریم که شامل مجموعه فنی و حرفه ای هرسین و کتابخانه روستای چهر است.

استاندار کرمانشاه در این سفر در بازدید از وضعیت تصفیه خانه شهرستان در جریان وضعیت آب شرب شهرستان قرار گرفت و از روند اجرای پروژه پارک شهر هرسین بود.