پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:29 - 1395/03/09
دکتر رحیمی زنگنه:

بودجه موجود کفاف فعالیت های فرهنگی را نمی دهد/ ساخت مجتمع فرهنگی هنری بیستون برای شهرستان هرسین یک اتفاق خوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: متأسفانه اداره کل استان از نظر بودجه در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و سرانه هر فرد کرمانشاهی حدود 250تومان است و سهم هرسین از این میزان بودجه حدود 20میلیون تومان بوده که در حقیقت کفاف یک ماه را هم نمی کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح سالن فرهنگ و هنر  ارشاد اسلامی شهرستان و نمایشگاه هنرهای تجسمی هرسین اظهار داشت اگر باور این را داشته باشیم که اساس هر تحولی در جامعه فرهنگ است بایستی سرمایه گذاری اصلی را در این زمینه داشته باشیم.

 

وی افزود: در شهرستان هرسین با 80هزار نفر جمعیت لازم است که این ظرفیت و بستر فراهم شود، نمی شود یک جامعه ای توسعه را تجربه کند ولی از نظر فکری و ذهنیت های مثبت تحولی در آن به وجود نیاید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: شهرستان هرسین تنها شهرستانی است که دارای سالن سینما می باشد و این در حالی است که ما از نظر زیرساخت های فرهنگی در استان با مشکل مواجهیم و با این وجود سعی داریم با کمک آقای محمدی فرماندار شهرستان سالن سینما تا پایان سال آماده بهره برداری شود.

 

اتفاقی خوبی که در شهرستان در حال رخ دادن است آغاز بکار پروژه مجتمع فرهنگی هنری بیستون به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های فرهنگی استان با سالن اجتماعات 500نفری و سالن نمایش 250نفری است که با افتتاح آن مشکلات هنری هرسین تا حدودی حل می شود هر چند نیاز هست که هرسین به وصرت مجزا یک مجتمع جداگانه داشته باشد.

 

زیر ساخت برای کار هنر یک مقدمه است و مرحله بعد پشتیبانی است، متأسفانه اداره کل استان از نظر بودجه در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و سرانه هر فرد کرمانشاهی حدود 250تومان است و سهم هرسین از ای میزان بودجه حدود 20میلیون تومان بوده که در حقیقت کفاف یک ماه را هم نمی کند.