پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:04 - 1395/03/17

تشریح برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرسین در ماه مبارک رمضان/یاور محمدی: اگر فردی به هر دلیلی نمی تواند روزه بگیرد بایستی جنبه اجتماعی آن را رعایت کند

با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برنامه های این ستاد در هرسین و در ماه مبارک رمضان تشریح شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، فرماندار هرسین و قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در جلسه لی که به همین منظور در فرمانداری هرسین برگزار شد ضمن تشکر از حضور اعضا ستاد و تقدیر از زحمات صورت گرفته در خصوص برنامه های این ستاد در ماه مبارک رمضان اظهار داشت ماه رمضان از ماه های با برکت که هم جنبه های مثبت اجتماعی و معنوی را در پی دارد.

 

وی افزود در بحث روابط اجتماعی در این ماه مبارک نا هنجاری ها و بزه های اجتماعی کاهش می یابد و این به دلیل احترام زیادی است که مردم برای ماه رمضان قائل هستند.

 

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: جامعه ما بایستی به این نتیجه برسد که که رعایت آداب مربوط به این ماه صرفأ به خاطر الهی بودن آن آداب است و نه به خاطر قوانین اجتماعی آن و این امر مختص به دنیای اسلام است.

 

محمدی در ادامه اظهار داشت اگر فردی به هر دلیلی نمی تواند روزه بگیرد بایستی جنبه اجتماعی آن را رعایت کند و در جامعه این موضوع را علنی نکند.

 

وی افزود: نقش ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهم است ولی از طرفی لازم است برخورد ها متناسب با شأن افراد جامعه باشد و این می طلبد که از طریق برگزاری نشست ها، نصب بنر و تبلیغات محیطی فرهنگ سازی صورت گیرد.

 

در ادامه سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در این جلسه اظهار داشت اینکه می بینیم امروز تأکید فراوانی بر روی همه جانبه بودن کار ستاد احیا صورت گرفته به دلیل ضعف در انجام این فریضه در جامعه است و این غفلت در حقیقت هم از ناحیه مسئولین و هم تا حدودی از ناحیه مردم صورت گرفته است.

 

وی افزود باید مردم نسبت به ناهنجاری هایی که در سطح جامعه انجام می شود حساس باشند و امروز علت افزایش بی اخلاقی در جامعه در حقیقت ضعف اعتقادی، هجمه های فرهنگی و ضعف عملکرد مسئولین در این زمینه است.

 

در ابتدای این جلسه نیز یزدان احمدوند معاون برنامه ریزی و اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به ارائه برنامه های در نظر گرفته شده توسط این ستاد در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و وظایف هر کدام از معاونت ها را مشخص کرد.