پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:12 - 1395/03/30
فرماندار هرسين:

مطالعه كتاب مهمترين عامل تفاوت فرهنگ ها در جوامع است

فرماندار هرسين در انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان گفت: مطالعه كتاب مهمترين عامل تفاوت فرهنگ ها در جوامع است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، یاور محمدی فرماندار هرسين در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان از ميزان مطالعه كتاب در جوامع بعنوان مهمترين عامل تفاوت در فرهنگ ها ياد كرد و اظهار داشت : مردم بايد بپذيرند كه جامعه نيازمند تحولات است و مطالعه كتب متنوع باعث وقوع تحوالات مختلف در جامعه و حركت به سمت نظم پذيري و رعايت هنجارها خواهد شد.


وي افزود: رعايت اصول زندگي اجتماعي و شهروندي در افراد كتابخوان و كساني كه سطح مطالعه بالايي دارند بيشتر مشاهده مي شود و اين افراد در شكل گيري تعاملات سازنده و ايجاد هم نوايي و هم صدايي در فضاي جامعه سهم بزرگي دارند.


فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد : عدم دسترسي فيزيكي به كتب شايد مهمترين دغدغه مردم در مطالعه باشد لذا استفاده از ظرفيت فضاي مجازي در راستاي دسترسي آسان و ارزان به كتاب و حمايت از حقوق نويسندگان و ناشران مي تواند مؤثر باشد.


ياور محمدي در پايان اظهار داشت: متأسفانه اهم فعاليت ها در حوزه آموزش و پرورش به سمت آموزش محوري معطوف شده است و عملاً در بخش فرهنگ فعاليت هاي چشمگيري انجام نمي شود و اين موضوع افراد را در مقوله جامعه پذيري و برقراري ارتباطات سازندة اجتماعي در آينده با مشكل مواجه مي سازد.


خريد تجهيزات سرمايشي – گرمايش جهت كتابخانه ملاصدرا بخش بيستون ، جداسازي سالن مطالعه و بخش امانات كتابخانه نبي اكرم (ص) ، رنگ آميزي محوطه بيروني كتابخانه شهداي محراب ، اختصاص اعتبار در كميته برنامه ريزي شهرستان به منظور تعمير و تجهيز كتابخانه هاي شهرستان ، تسريع در پرداخت نيم درصد سهم كتابخانه هاي عمومي توسط شهرداريها و خريد تجهيزات كامل بخش كودكان در 4 كتابخانه عمومي شهرستان از ديگر موضوعات مورد بحث در اين جلسه بود.