پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه08:54 - 1395/03/31
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان :

نحوه فعالیت اصناف و مراکز اغذیه فروشی در هرسین مشخص شده است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت و معاونت تشکل های مردمی ستاد امر به معروف هرسین گفت: بر حسب وظیفه قانونی و شرعی خود در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت اصناف و مراکز اغذیه فروشی مشخص نموده و در ساعات کاری مشخص باید انجام بگیرد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، جادریان رئیس  اداره  صنعت معدن و تجارت و معاونت تشکل های مردمی ستاد امر به معروف  و نهی از منکر شهرستان هرسین از اولویت های همکاران خود را جلوگیری از موضوع افزایش قیمت، افزایش سبد قلم کالای مصرفی مردم و همراهی با تعزیرات و بازرسی اصناف برای تشدید بازرسی‌ها از اماکنی که بیشترین تماس را با مردم برای عرضه محصول دارند عنوان کرد.

 

وی  طرح تشدید بازرسی‌ها و برخورد با مظاهر روزه‌خواری را ازدیگر  اولویت‌ها عنوان کرد و افزود : در شهرستان هرسین  که  از دیر باز به شهر دارالمومنین  معروف بوده  و مردم متدینی در این  شهرستان زندگی میکنند و خوشبختانه  به خاطر همین  بافت  مذهبی تا کنون موارد خاصی از روزه خواری و یا  تخلف اصناف مشاهده  نشده  و بعضا به  صورت  موردی بوده  که  با افراد متخلف  برخورد لازم صورت  گرفته اما این معاونت  بر حسب وظیفه  قانونی و شرعی خود در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت اصناف و مراکز اغذیه فروشی  مشخص نموده و در ساعات کاری مشخص باید انجام بگیرد.

 

 رئیس  اداره  صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد فعالیت در غیر از ساعات اعلام‌شده تخلف است  و در صورت مشاهده  مصداق بارز  روزه‌ خواری  می باشد و  با این افراد که در ملاء عام اقدام به  روزه خواری نمایند برخورد خواهد شد .

 

در ادامه سید نورالدین موسوی  نماینده  اتاق اصناف شهر هرسین در خصوص رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در  ماه  مبارک رمضان گفت: اگر قیمتی نیز بخواهد با افزایش روبرو شود ملاحظات لازم انجام خواهد گرفت تا فشاری بر مردم وارد نشود.

 

وی بابیان اینکه باور داریم اصناف ما افرادی معتقد و ملتزم به‌نظام و اخلاق اسلامی هستند، اظهار کرد: ساعات کاری که برای فعالیت برخی صنوف در این ماه مشخص خواهد شد لازم است رعایت شود.

 

نماینده اتاق اصناف تأکید کرد: با  توجه  به  برگزاری کلاس های آموزش فقه  بازار و حضور گسترده  کسبه  در این  کلاس های آموزشی و تاکیدات خداوند متعال در خصوص کم  فروشی و پیرو جلسات  ستاد امر به  معروف و نهی از منکر شهرستان هرسین  بازرسین   اصناف  به  صورت  سرزده  اقدام  به  بازرسی های سرزده از بازار شهرستان مینماند و آماده  دریافت گزارشات  مردمی  در این   خصوص می باشند .