پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:02 - 1395/04/29
نشست صميمي بخشدار مركزي هرسين با دهياران/

خسروی: مي بايست به بحث توسعه ورزش و فضاهاي ورزشي در روستاها بصورت جدي پرداخته شود

نشست صميمي بخشدار مركزي هرسين با دهياران اين بخش در راستاي ارائه راهكار به منظور گسترش فعاليت هاي ورزشي ، حفظ رسومات و توسعه ورزشهاي قومي و محلي برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،نشست صميمي بخشدار مركزي هرسين با دهياران اين بخش در راستاي ارائه راهكار به منظور گسترش فعاليت هاي ورزشي ، حفظ رسومات و توسعه ورزشهاي قومي و محليبرگزار شد.

 

آذر خسروي در اين نشست از ورزش به عنوان عاملي مهم در جهت كاهش آسيب هاي اجتماعي ياد كرد و گفت : مي بايست به بحث توسعه ورزش و گسترش فضاهاي ورزشي در روستاها بصورت جدي پرداخته شود و از نهاد هاي مؤثر در اين راستا حمايت كرد.

 

وي افزود : مطالعه و بررسي موانع توسعه ورزش در مناطق روستايي نيازمند تهيه و تدوين برنامه هاي بلند مدت در سطح كلان و با توجه به فرهنگ ، شاخصه ها و وضعيت جغرافيايي روستا مي باشد كه در نهايت مي تواند منتج به تدوين و اتخاذ سياست هايي مالي و پشتيباني از توسعه ورزش روستايي شود

 

بخشدار مرکزی هرسین خاطرنشان کرد : توسعه ورزش ، حفظ و حمايت از ورزش و بازي هاي بومي و محلي در سطح روستاها نيازمند مشاركت جدي مردم و نگاه مسئولين در راستاي تخصيص اعتبارات مي باشد.

آذر خسروي در ادامه اظهار داشت : حفظ پوشش ها ، صحبت كردن به گويش هاي محلي و احترام به ارزش ها و فرهنگ هاي كهن بومي در عين متعهد بودن به ارزشهاي ملي و ديني عاملي مهم در جهت توسعه رسومات قومي و محلي در جوامع روستايي مي باشد.

تشكيل هيأت ها و شوراهاي ورزشي در روستا ، اختصاص منابع دولتي ، گسترش فعاليت هاي مشاركتي و پژوهشي ، تشكيل تيم هاي ورزشي ، حمايت از فعاليت گروههايي كه در حوزه ارتقاء و اجراي ورزشهاي بومي محلي فعاليت دارند از ديگر مباحث مطرح شده توسط بخشدار مركزي هرسين بود.