پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:25 - 1395/06/20
داستان تکراری بی آبی در هرسین؛

در به در به دنبال آب در چهر هرسین/ وقتی مردم چوب ضعف مدیریت ها را می خورند

اهالی روستای چهر هرسین 48 ساعت است که به دلیل قطعی آب شرب در به در به دنبال تامین آب هستند و از تنها منبع آب محل که یک چاه کشاورزی است آب خود را تامین می کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،روستای چهر با جمعیت بیش از 3300 نفر و وجود 800 خانوار بزرگترین روستا در سطح شهرستان هرسین و قطب صنعتی شرق استان کرمانشاه محسوب می شود که از جمله ویژگی های بارز این روستا می توان به نزدیکی به جاده اصلی کرمانشاه و قرار داشتن در مجاورت کارخانجات و شرکتهای صنعتی مانند صنایع پتروشیمی، جهان فولاد غرب و کرپ ناز اشاره کرد. متأسفانه این دهستانحدود دو روز است که با مشکل نبود آب شرب دسته و پنجه نرم می کند.

 

اهالی این روستا برای تهیه آب شرب مورد نیاز در مضیقه هستند به‌طوری‌که در طول روز می بایست مسافتی را برای تهیه و تأمین آب شرب خود از تنها منبع فعلی  روستا که از یکی از چاه های کشاورزی روستا می باشد طی کنند.

 

در همین خصوص اردشیر چهری عضو شورای چهر در گفتگو با خبرنگاردیوانگاهاظهار داشت: حدود 48ساعت است که تنها منبع آب شرب روستا به دلیل ایجاد مشکل پمپاژ آب قطع شده و با وجود پیگیری های مختلف هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

 

وی افزود: از آنجاییکه مشکل ما کمبود آب نیست و فقط پمپ کفکش چاه سوخته است لذا با اداره آب روستایی شهرستان و فرمانداری تماس گرفته و پیگیر رفع مشکل شدیم ولی رئیس اداره آب روستایی مدعی است که باید هماهنگی با استان صورت گیرد و بودجه ای در این خصوص در نظر گرفته شود.

 

عضو شورای چهر خاطرنشان کرد: سوال ما این است که تا کی باید منتظر این تخصیص بودجه باشیم و 3هزار نفر اهالی روستا بایستی آب شرب خود را از کجا تأمین کنند.

 

 

چهری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر اهالی روستا آب مورد نیاز خود را از یک چاه کشاورزی متعلق به یکی از اهالی روستا تأمین می کنند که این موضوع هم ناراحتی هایی را برای مردم ایجاد کرده و هم احتمال بروز برخی بیماریهای عفونی را افزایش می دهد.

 

از آنجاییکه این موضوعات نیاز به سرعت عمل مسئولین در رفع مشکل برای به وجود نیامدن  مشکلات حادتر دارد ولی به نظر می رسد اقدامی حداقل در طول این 48ساعت برای رفع مشکل روستا حتی از طریق یک تانکر آبرسان صورت نگرفته است.

 

میرزا حسینی معاون فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگاردیوانگاهاظهار داشت: از آغاز بروز مشکل آب روستای چهر پیگیر موضوع هستیم و امروز هم به همراه رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اقداماتی صورت گرفت و مقرر شد پیمانکار تعمیرات اداره آبفای استان در منطقه حاضر شود و مشکل منبع آب شرب روستا را بررسی کند.

 

 

وی افزود: با این وجود تا حل کلی مشکل آب روستا مقرر شد تانکرهای آبرسان به صورت شبانه روزی کار آبرسانی را انجام دهند.

 

معاون فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: طبق قولی که از استان گرفتیم قرار شد تا ظهر نتیجه نهایی را به شهرستان ابلاغ کنند ولی در نهایت این قول را به اهالی روستای چهر می دهیم که این مشکل تا 48ساعت آینده مرتفع شود.

 

به گزارش دیوانگاه هر چند که عملکرد و پیگیری مسئولین در این خصوص نمی توان چشم پوشی کرد ولی انتظار مردم این است که در کنار دریافت هزینه های نجومی آب حداقل خدمات رسانی مطلوبی به آنها صورت گیرد.