پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه17:52 - 1395/07/12
در اولین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد/

همایش توجیهی هیأت های مذهبی، مداحان و هیأت امنای مساجد در هرسین

صبح امروز و با حضور اعضای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همایش توجیهی هیأت های مذهبی، مداحان و هیأت امنای مساجد در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در اولین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز و با حضور اعضای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همایش توجیهی هیأت های مذهبی، مداحان و هیأت امنای مساجد در هرسین برگزار شد.

 

حجت الاسلام باقری در این مراسم به تشریح قیام امام حسین (ع) پرداخت و اظهار داشت: در زیارت عاشورا مطلبی تحت عنوان والوترالموتور وجود دارد که در معنی اول یکی از صفت های امام حسین(ع) است به معنای بی همتا بودن و در معنی دوم به معنی تنها ماندن به کار می رود.

 

وی افزود: در خصوص معنای دوم باید دید که چه چیزی باعث شد که با وجود آنکه آنحضرت سفیرانی را به سوی مردم فرستاد و در بین مسیر سخنرانی هایی داشت تنها بماند، به نظر می رسد این تنها ماندن برنامه ریزی شده باشد.

 

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خاطرنشان کرد: چه می شود که امام حسین(ع) با این همه فضایل سپاهش 70نفر می شود و در مقابل لشکر یزبد به 30هزار نفر می رسد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: علت تنها ماند امام حسین(ع) شبهه و فتنه است که اگر فتنه با شبهه همراه نباشد کاری از پیش نمی برد ولی اگر با هم همراه شوند فضا را غبارآلود میکنند.

 

وی در خصوص لزوم انقلابی بودن هیئت های عزاداری و مداحی ها افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع تمام اقشار جامعه بر موضوع انقلابی بودن تأکید داردو البته هیأت های مذهبی و مداحان هم از این قاعده مستثنی نیستند و انتظار این است که مداحان از اشعار انقلابی استفاده کنند.

 

در ادامه سرهنگ محمدی دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر هرسین به بیان تذکراتی در خصوص مراسمات ایام محرم اظهار داشت: انتظار می رود مسئولین هیأت ها در عزاداری ها از از افراد حاشیه دار در مداحی ها خودداری کنند و از نصب تمثال هایی که هیچگونه منبعی ندارند استفاده نکنند.

 

وی افزود: در هیأت های عزاداری ها از روحانیون و طلاب جهت تشریح فلسفه قیام امام حسین(ع) بکارگیری شود و مداحان هم در مداحی خود از اشعار با محتوا استفاده کنند تا تأثیر گذاری خوبی بر مخاطب داشته باشد.