پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:36 - 1395/09/04

نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در هرسین برگزار شد

با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نشست خبری در خصوص برنامه های هفته وقف در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، امیر شاه آبادی سرپرست فرمانداری هرسین در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و. اصحاب رسانه به تشریح تاریخچه ای از وضعیت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی هرسین پرداخت.

 

وی افزود: شهرستان هرسین یکی از مناطق محروم استان است و به نوعی ذخیره انقلاب بوده و نه تنها هزینه ای برای نظام نداشته است بلکه همیشه ذخیره ای مذهبی برای انقلاب بوده است و گواه این موضوع علما گرانقدر و بیش از 250شهید معرکه است.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: عدم مطالبه گری و نجابت مردم باعث شده که شهرستان در زمینه های مختلفی عقب ماندگی داشته  باشد و بر ماست که به عنوان مسئولین این نظام مقدس زبان مردم باشیم و گوشه ای از مشکلات و دغدغه های مردم این منطقه را بزداییم.

 

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان در ادامه این نشست ضمن تشکر از حضور مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه اظهار داشت خیلی خوشحالیم که امروز قرعه به نام شهرستان هرسین افتاد که گوشه ای از فداکاری ها و ظرفیت های شهرستان هرسین به تصویر کشیده شود.

 

وی افزود: ما در شهرستان هرسین دو امامزاده داریم که یکی در بیستون و دیگری در شهر هرسین قرار دارد و قسمت بیستون آن توسعه یافته تر از بخش مرکزی است و امیدواریم که با حضور حجت الاسلام عباسیان تحول خوبی در این زمینه و مباحث فرهنگی شهرستان صورت گیرد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: ما از همه اصحاب رسانه تشکر می کنیم که پیگیر دغدغه های شهرستان هرسین هستند و امیدواریم دوستان عزیز در اوقاف استان همانطور که دغدغه مسایل اجتماعی را دارند در خصوص مباحث فرهنگی هم اقداماتی انجام دهند.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: آقای عباسیان از افتخارات شهرستان هرسین هستند و امیدواریم با وجود ایشان تحولی در مباحث فرهنگی و اقتصادی اوقاف شکل گیرد و در بحث اقتصاد مقاومتی ورود کنند و کمک کار دولت باشند.

در ادامه حجت السلام عباسیان مدیر کل اوقاف و امرو خیریه استان کرمانشاه در خصوص محرومیت های شهرستان و لزوم توجه اصحاب رسانه به این محرومیت ها و همچنین برنامه هایی که در شهرستان هرسین در آینده در زمینه اوقاف در دست انجام است مطالبی را عنوان کردند.