پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:28 - 1396/03/12
به مناسبت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) برگزار شد/

سوگواره شعر(آفتاب جماران)شهرستانهای شرق استان در هرسین+عکس و فیلم

به مناسبت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) سوگواره شعر با موضوع آفتاب جماران با حضور شاعرانی از شهرستانهای شرق استان در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، به مناسبت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) سوگواره شعر با موضوع آفتاب جماران با حضور شاعرانی از شهرستانهای شرق استان در هرسین برگزار شد.

 

ملکیان رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و تشکر از همکاری ادارات و ارگان های شهرستان در برگزاری این برنامه به ارائه مطالبی در خصوص نحوه برگزاری این برنامه پرداخت.

 

در ادامه حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان به بیان مطالبی در خصوص شخصیت ملکوتی امام خمینی(ره) و نقش مهم و محوری امام در تثبیت انقلاب و همچنین تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان پرداخت و اظهار داشت: در طول تاریخ تأثیرگذارترین افراد انبیاء بوده اند و امام راحل ما پیامبر جدیدی نبود اما احیاگر روش پیغمبری بود که بشریت را زنده کرد.

 

ایشان افزود: آنچیزی که امام از پیامبر الگو گرفت بحث جمع بین سیاست و دیانت بود و قیام برای خدا و اتکال به خدا ، بحث فروتنی و عدم قدرت طلبی ، خدمت گذاری به خلق خدا و توجه به عدالت و مستضعفین از دیگر مواردی بود که امام (ره) از پیامبر اکرم(ص) الگو گرفتند.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: بعد از انقلاب شعر در اختیار ارزشها قرار گرفت و بهانه های خوبی برای شعر گفتن به وجود آمد، مگر می توان شاعر بود و ادعای شاعری داشت و نگران مسئل روز و ارزش ها نباشیم.

 

در ادامه آقایان علی احمدی، کامران شاه علی، حبیب الله کیهانی، مظفر درویش پور، پیمان کرمی، حسین خزایی(صحنه)، علیرضا قربانی(صحنه) و خانم مریم مسرور(کنگاور) به ارائه اشعار خود پرداختند.

 

پایان بخش برنامه ها تجلیل از شاعران و خانواده معظم شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری بود.