پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:35 - 1396/03/13
گزارش//

سریال قطع درختان در هرسین به شهرک ها رسید/ ایجاد حاشیه امن در پی عدم برخورد با متخلفین در گذشته

این روز ها قطع درختان در هرسین به یک مسئله عادی تبدیل شده تا آنجاییکه دیگر کسی شاهد برخورد قانونی با قطع کنندگان این ریه های زمین نیست.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،بهره‌مندی‌هایی که از درختان عاید بشر می‌گردد بی‌شمار است و اگر درختان را نعمات الهی بدانیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم؛ امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهمتری در زندگی بشر ایفا می‌کنند، از سویی مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب می‌شود.

 

متأسفانه در روزگاری که در جوامع شهری  و  روستایی اهمیت فراوانی یرای یک درخت قائلند اما در شهر هرسین قائده به شکلی دیگر است و اصلاً مثل اینکه کسی برای حفظ و نگهداری از این نعمت خداوندی ارزشی قائل نیست.

 

سریال قطع درختان در هرسین سابقه ای طولانی دارد که اغلب آن از روی کار آمدن تیم شورای شهر قبلی شروع شد، در ابتدا با هدف پارک کوهستان کردن محوطه پارک ویران شده سراب هرسین درختانی را واقع در قسمت بالایی پارک به بهانه سوخته شدن و ساخت آبشار بریدند.

در ادامه پارک شهر هرسین شخم زده شد و در امتداد این کار بدون پشتوانه فکری حدود سی درخت بالای بیست سال را در محوطه پارک بریدند و اصلاً کسی نپرسید که ماجرای قطع آن همه درخت چه بود که یک شبه بریدند و فروختند و کسی هم بازخواست نشد.

 

القصه امروز مردم با وجود ناز شسصت دوستان مسئول در برخورد با متخلفان حاشیه امنی برای این فعالیت خداپسندانه یعنی قطع این شریان های حیات پیدا کرده اند و تقریبأ هفته ای چند مورد درختدر گوشه و کنار شهرک های شمالی و جنوبی هرسین به بهانه های مختلف و بدون مجوز بریده می شود.

 

یک شهروند هرسینیدر گفتگو با دیوانگاهضمن ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان به وجود آمده اظهار داشت: در حالی که فقط برای مدت زمان کوتاهی از خانه خارج شده بودم در راه برگشت با منظره قطع درخت جلوی درب خانه خود مواجه شدم!!

وی افزود: این وضعیت تا حدودی به حریم شخصی افراد هم برمی گردد اینکه یک شخصی بیاید و بدون مجوز قانونی و صزفأ به خاطر تأمین چوب مورد نیاز خود درخت جلوی خانه یک شهروند دیگر را به بهانه خشک بودن ببرد این جای تأسف دارد و تقریبأ شبیه قانون جنگل است.

 

 شیخی شهردار هرسیندر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: متأسفانه هنوز این فرهنگ در شهرستان جا نیفتاده که قطع یک درخت با جان انسان ها ارتباط دارد .

 

وی افزود: حتی اگر این درخت خشک می بود بایستی با مجوز شهرداری قطع میشد و از این بابت شهرداری به نوبه خود با این قضیه برخورد و فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی می کند.

 

حال سوال مردم این است که اصلاً شهر ما صاحب یا بهتر بگوییم مسئول دلسوز دارد یا نه، یا اینکه هر کسی اره ای برقی در کنج خانه داشته باشد می تواند به سلیقه خود همه را از دم تیغ بگذارند.