پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:31 - 1396/04/14
دیوانگاه گزارش می دهد/

تابلوی بزرگ فقر و آسیب اجتماعی بر سر دروازه "ده بالا" در هرسین + فیلم

ده بالا محله ای در شهر هرسین است که به دلیل کم توجهی ها به عنوان نمادی از فقر و آسیب های اجتماعی شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،وقتی حرف از بیغوله نشینی و فقر به میان می آید ناخودآگاه ذهن انسان به طرف حاشیه نشینی و مهاجرت به اطراف شهرها می رود اما در "ده بالای" هرسین قائده به شکل دیگری است؛ اینجا نه حاشیه شهر است و نه  مهاجرتی وجود دارد؛ اینجا قدیمی ترین محله شهر هرسین است که به واسطه کم لطفی مسئولین به کلکسیونی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است.

 

بین بیغوله نشینی و فقر تا حاشیه نشینی فرق از زمین تا آسمان است و در واقع در حاشیه نشینی مسئولان می توانند تا حدودی از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی کنند اما وقتی در قدیمی ترین محله شهرستان رد پای فقر و در کنار آن تجمع آسیب ها و بزه های اجتماعی را یکجا می بینیم باید دنبال واژه ای مثل بی کفایتی و بی توجهی مسئولین شهرستان بگردیم که به موجب آن وضعیت یک محله تا حد فاجعه انسانی پیش رفته است.

امروز "ده بالا" مشتی از خروار مشکلات مدیریت شهری هرسین است که در طی سالیان دراز علی رغم برگزاری جلسات فاقد اعتبار و بی ثمر و صرفاً همراه با سیاه نمایی در راستای توجه به مناطق محروم شهرستان، شکل گرفته است.

 

اما در میان بی توجهی ها، باز هم سپاه پای به عرصه نهاده است تا گره ای از مشکلات این منطقه بردارد. مسئولین قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه ناحیه هرسین نیز در بازدیدی که از محله مذکور داشته اند مشکلات مربوطه را شناسایی کرده اند.

در این خصوص احمدوند دبیر قرارگاه  جواد الائمه (ع) سپاه ناحیه هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت:  سپاه با شناسایی و بررسی موارد متعدد از قبیل آسیب های اجتماعی، محرومیت ومواردی از این دست، برای حل مشکلات محله ده بالا ورود کرده و طرح کرامت را در این محله اجرا کرده است.

 

وی  شاخصه اصلی این محله را محرومیت و مظلومیت برشمرد و گفت: علی رغم فقر و محرومیت شدید در این محله هیچ اعتراضی از این محله به گوش مسئولین نرسیده که نشان از مظلومیت آنهاست.

 

دبیر قرارگاه  جواد الائمه (ع) سپاه ناحیه هرسین تصریح کرد: سپاه با توجه به رسالت خود این محله را به عنوان محله پایلوت انتخاب و در دوماه فعالیت خود اقداماتی را انجام داده است که در آینده اخبار جدیدی را از این اقدامات به سمع و نظر مردم هرسین خواهیم رساند.