پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:53 - 1396/04/18
با حضور مسئولین استان انجام شد/

مراسم کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و هنری در هرسین/ شاه حسینی: شهرستان هرسین از لحاظ فرهنگی و هنری غنی است

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و مدیر کل ارشاد اسلامی استان و مسئولین شهرستان مجتمع فرهنگی و هنری در هرسین کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و مدیر کل ارشاد اسلامی استان و مسئولین شهرستان مجتمع فرهنگی و هنری در هرسین کلنگ زنی شد.

 

امیر شاه آبادی فرماندار هرسین در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: سرانه فضای مجازی استان با همت مجموعه استان و تلاش های نماینده محترم شهرستان در حال افزایش است و انتظار میرود با وجود این فضای همدلی شهرستان هرسین چشم انداز مثبتی پیش رو داشته باشد.

 

وی افزود: شهرستان هرسین از نظر توسعه یافتگی نسبت به بقیه شهرستان های استان مظلوم واقع شده است و علت آن این است که ما قبلأ خوب کار نکردیم و می طلبد که با عملکرد هر چه بهتر جبران شود.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد: سعی داریم خیلی از صنایع غذایی راکد را در شهرستان احیاء کنیم و این نتیجه فضای همدلی است که در شهرستان وجود دارد.

 

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام رحيم جعفري مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه تصريح كرد : توسعه زيرساخت هاي فرهنگي از مهمترين اولويت هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه مي باشد .

 


ايشان ادامه دادند : شهرستان هرسين داراي ظرفيت هاي مناسبي در زمينه هاي فرهنگي ، هنري و ادبي است و كار بيشتر در اين عرصه را موجب ارتقاء فرهنگ در اين شهرستان و استان دانست.

 

شاه حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه این مراسم اظهار داشت: آرزوی ما و شما توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری استان است و خوشبختانه در استان کرمانشاه پروژه های خوبی وضعیت خوبی را سپری می کند و  ظرف امسال و سال آینده این پروژه های فرهنگی به ثمر می رسند.

 

وی افزود:  شهرستان هرسین از لحاظ فرهنگی و هنری غنی است و مطمئناً به تعداد بیشتری از این پروژه ها نیاز دارد تا به آن حق اصلی خود برسد.

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقداماتی که در سطح استان می بینیم پروژه های خوبی برای هرسین در نظر گرفته اند که هر کدام از آنها می توانند تحول آفرین باشند و از آنجمله می توان به کریدور شمال غرب به جنوب غرب، راه آهن، تصفیه خانه آب شرب،  پارک شهر و پروژه های فرهنگی اشاره کرد.

 

شاه حسینی در ادامه اظهار داشت: مهمتر از توسعه بخش فیزیکی فرهنگ توسعه تقدم دارد و آن آگاهی دادن و توانایی های فکری و فرهنگی است که باید برای پیشرفت به آن بپردازیم و این مقدمه سایر توسعه هاست.

 

گفتنی است مجتمع فرهنگی هنری هرسین از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 1390است که امروز با اعتبار 3میلیاردو 500میلیون تومان و در مساحت 2500متر کلنگ زنی شد.