پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:36 - 1396/06/24
امام جمعه شهرستان هرسین :

جهان اسلام در موضوع میانمار باید مطالبه گر باشند/ در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان نیازمند را دریابیم

امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هفته گذشته در درس خارج فقه تأکید کردند که تمام جهان اسلام در این خصوص باید مطالبه گر باشند و محکوم کردن صرف به درد نمی خورد، باید از اهرم های قوی تری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و تبریک روز خانواده و روز مباهله اظهار داشت: 24ذی الحجه روز مباهله نامیده شده است و در قرآن کریم در آیه 61سوره آل عمران به این موضوع اشاره شده است.

 

وی به تشریح جریان مباهله پرداخت و افزود: پیامبر(ص) در این واقعه مهم بر طبق مستندات شیعه و سنی سه گروه( حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، حضرت فاطمه(س) را با خود برد و وقتی مسیجیان نجران این صحنه را دیدند از مباهله منصرف شدند.

 

خطیب جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به جنایت های  کشور میانمار در حق مسلمانان این کشور خاطرنشان کرد: پاره ای از جهان اسلام و جمعی از مسلمان در کشور میانمار که حدود 8میلیون نفر هستند تحت شدیدترین فشارها هستند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در درس خارج فقه تأکید کردند که تمام جهان اسلام در این خصوص باید مطالبه گر باشند و محکوم کردن صرف به درد نمی خورد، باید از اهرم های قوی تری استفاده کرد.

 

وی با اشاره به آغاز ماه محرم افزود: باید خود را آمده بهرگیری از این ایام و مجالس عزاداری کرد تا بتوانیم به نحو احسن در این مراسمات شرکت کنیم.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در خصوص آغاز مدارس و برگزاری جشن عاطفه ها خاطرنشان کرد: دانش آموزان عزیزی هستند که در آغاز سال تحصیلی توان مالی لازم را برای تهیه مایحتاج مدرسه ندارند و باید همه کمک کنند تا این افراد هم بتوانند به بهترین شکل نیازهای خود را تأمین کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: توصیه ای هم به آموزش و پرورش داریم، در حال حاضر وضعیت تحصیلی دانش آموزان در سطح استان خوب نیست هر چند که شنیده شده وضعیت آموزش و پرورش شهرستان هرسین رو به بهبود است و این جای تقدیر و خسته نباشید دارد.

 

وی ضمن تشکر از زحمات و خدمات حجت الاسلام باقری در خصوص وضعیت ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان افزود: ستاد نماز جمعه مسئول برگزاری نماز جمعه است و باید به سمتی برویم که این ستاد جزء برترین های استان و حتی کشور شود و نیاز هست که افرادی در این زمینه به ما کمک کنند.