پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:20 - 1396/08/03
بازديد معاون فرماندار هرسين از كارگاههاي فرش بافي اين شهرستان/

میرزا حسینی: وجود دلالان ، نبود سرمايه و عدم حمايت مالي مهمترين آسيب های حوزه فرش در هرسين است

با حضور معاون فرماندار هرسين و رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان از كارگاههاي فرش بافي هرسین بازديد صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،نجف ميرزا حسيني معاون فرماندار شهرستان هرسين و مجتبي جادريان رئيس اداره صنعت ، معدن و تجات از كارگاههاي فرش بافي اين شهرستان بازديد كردند .

 

ميرزا حسيني در جريان اين بازديدها از آينده صنعت فرش دست باف شهرستان هرسين ابراز نگراني كرد و اظهار داشت بر اساس تحقيقات به عمل آمده و اظهارات فرش بافان وجود دلالان ، نبود سرمايه و عدم حمايت مالي مهمترين آسيب و چالش حوزه فرش شهرستان هرسين است.

 

وي ابراز داشت : فرش دست باف در شهرستان هرسين قدمت زيادي دارد و در حال حاضر نيز با ارتزاق بيش از 1500 نفر عجين شده است و مشكلات اين صنعت شرايط اقتصادي و معيشتي بافندگان را دستخوش تغييرات زيادي كرده است و مشكلات مذكور مي تواند باعث ركود در اين صنعت شود.

 

معاون فرماندار هرسين در ادامه از مربيان و بافندگان فرش خواست با خلاقيت و نوآوري در نوع نقش ها و رنگ هاي مورد استفاده كيفيت فرش توليدي خود را ارتقاء دهند.

 

وي ادامه داد ارتقاء كيفيت فرش به سمت سليقه بازار و برندسازي آن در سودآوري و صادرات اين صنعت نقش مؤثري خواهد داشت.

 

 در ادامه اين بازديد مجتبي جادريان رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان هرسين با ارائه گزارشي از وضعيت فرش دست باف در اين شهرستان بيان داشت : در شهرستان هرسين 4 كارگاه غيرمتمركز فرش بافي فعاليت ميكنند .

 

رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت افزود : تاكنون 131 نفر از فرش بافان جهت دريافت تسهيلات در اين اداره ثبت نام كرده اند و پرونده آنان تكميل و به بانك هاي عامل ارسال شده است.