پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:42 - 1396/09/20
بختک بحران بر تارو پود بازمانده کارخانجات نساجی استان /

کرب ناز هرسین در سراشیبی ورشکستگی/ 100 کارگر دیگر هم بیکار شدند

کارخانه کرب ناز در مسیر تولید فراز و نشیب های فراوانی داشته و در این مدت مدیران مختلفی را هم عوض کرده است و امروز علی رغم وعده های داده شده برای نجات آن از ورشکستگی و بازدید های مختلف از سطح فرماندار تا استاندار و وزیر از این صنعت متأسفانه خبر های نگران کننده ای از احتمال تعطیلی آن به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،دورنمای صنعت نساجی کشور،‌ یک صنعت ورشکسته است زیرا حجم ورود قاچاق یا حتی واردات قانونی انواع محصولات نساجی چینی و ترک به ایران به‌قدری بوده که اذهان عمومی و مصرف‌کنندگان داخلی جای خالی کارخانه‌های قدیمی نساجی را کاملا احساس می‌کنند

.

این صنعت همانند دیگر صنایع تولیدی کشور با رکود دست‌وپنجه نرم کرده و به‌خاطر کمبود نقدینگی در کشور نتوانسته در مسیر رقابتی حرکت‌های روبه جلویی را از خود به نمایش بگذارد و در واقع عدم تامین نیازهای مالی این صنایع در جهت بروز رسانی تجهیزات باعث تیرگی آسمان این صنعت شد

.

کارخانه کرب ناز هرسین از جمله صنایع در شرف ورشکستگی است که در مسیر تولید فراز و نشیب های فراوانی داشته و در این مدت مدیران مختلفی را هم عوض کرده است و امروز علی رقم وعده های داده شده برای نجات آن از ورشکستگی و بازدید های مختلف از سطح فرماندار تا استاندار و وزیر از این صنعت متأسفانه خبر های نگران کننده ای از احتمال تعطیلی آن به گوش می رسد..

کرب ناز در سال 1392با 300کارگر و چهار شیفت کاری فعالیت داشته و پس از آن از اواخر سال 93مشمول ماده 140قانون تجارت (ورشکستگی)شد و میزان نیروهای خود را به 220و سه شیفت کاری تقیلیل داده و در نهایت امروز با تسویه 100نیروی خود با حدود 120کارگر و دو شیفت کاری در سراشیبی ورشکستگی افتاده است.

 

حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت: بنده از روز اول به دلیل عدم انطباق این صنعت با شرایط محیطی منطقه مخالف بودم و همچنان هم این نظر را دارم.

وی افزود: هر ساله سرمایه گزاری های صورت میگیرد ولی کاری برای منطقه انجام نمی شود و در حال حاضر هم که به بانک ملت واگذار شده است موظف به تأمین ان است و این موضوع در شورای اشتغال شهرستان و استان بارها مطرح شده است.

 

نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بر این نبود که اگر صنعتی به فروش میرسد آن صنعت تعطیل و نابود شود بلکه خصوصی سازی باید در راستای بهبود وضعیت مدیریت باشد.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: دولت و سازمان صنایع این صنعت را ایجاد کرده و تسهیلات از بانک ملت گرفته و پس نداده بودند که در نهایت تملک شد، بانک ملت هم باید یا آنرا بفروشد یا احیاء کند نه اینکه به مکانی برای رفت و آمد مدیران تبدیل شود.

 

وی افزود: این کارخانه وضعیت خوبی داشت چه شد که به این وضع دچار شد متأسفانه مدیری که کار می کند را برکنار می کنند و مدیری را معرفی می کنند که کاربلد نیست این نشانه بی توجهی است.

 

نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم هر چه بگویند حق دارند و نمی شود گفت که مردم حق ندارند و واقعاً بانک ملت هم کوتاهی کرده است و باید جبران کند.

 

به گزارش دیوانگاه، هر چند که هر روزه آمار و اخباری از میزان جذب سرمایه و حضور سرمایه گذاران در شهرستان به گوش میرسد اما به نظر میرسد اولویت کاری حفظ داشته ها و نجات صنایع موجود از ورشکستگی و تثبیت آنهاست.