پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه17:37 - 1396/11/13
امام جمعه هرسین :

پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت معجزه قرن بود

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت معجزه قرن بود و امام خمینی(ره) فتح و جهاد الهی انجام داد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حرمت این ایام را نگه داریم و تلاش کنیم که رنگ و بوی فاطمی و اهل بیتی در خانه و خانواده ما حاکم باشد.

 

ایشان در ادامه با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت معجزه قرن بود و امام خمینی(ره) فتح و جهاد الهی انجام داد و خداوند متعال قول داده است که کسانی که در راه ما تلاش کنند ما راه خود را به آنها نشان می دهیم.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به موضوع تبعید امام و مشکلاتی که در این راستا متحمل شدند خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در اوج مظلومیت بارها به تبعید فرستاده شد تا اینکه در 12بهمن 1357 وارد کشور شد و مورد استقبال میلیونی مردم قرار گرفت.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: آن کسی که دل ها را متوجه امام (ره) کرد خداوند متعال بود که همه کارها در دست اوست.

 

ایشان در ادامه اظهار داشت: در این 39سال گذشته انقلاب اسلامی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است و امروز ما در اوج قدرت قرار داریم، ما روزگاری در اوایل انقلاب ترورهای عجیب و غریب داشتیم و در یک روز نخست وزیر و رئیس جمهور را ترور کردند و 72نفر از مسئولین طراز اول کشور و 4امام جمعه مرکز استان را شهید کردند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به علل ماندگاری انقلاب اسلامی و مقایسه آن با سایر انقلاب ها تصریح کرد:  انقلاب های متعددی در دنیا مثل انقلاب اکتبر فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب الجزایر شکل گرفت که در نهایت منجر به شکست شدند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: اما انقلاب اسلامی ایران با وجود اینکه کشورهای مستکبر و قلدر همه جمع شده بودند و تلاش داشتند تا این انقلاب را از بین ببرند چرا که به قدرت آنها طعنه می زد ولی نتوانستند.

 

ایشان افزود: انقلاب اسلامی ایران دنبال یاری کردن مستضعفین در هر کجای دنیا بود و هر کجا مظلومی باشد انقلاب ما نسبت به آنها تعهد دارد و طبیعی است که مستکبرین دنیا مخالفش باشند.

 

خطیب جمعه هرسین رمز موفقیت انقلاب اسلامی را جاری بودن انقلاب، هماهنگی و تناسب با فطرت الهی، جهانی بودن شعارهای انقلاب، حاکمیت ارزش های اخلاقی و دینی، مردمی بودن و همه جانبه بودن انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه با اشاره به 19بهمن ماه سالروز بیعت همافران ارتش با امام خمینی(ره) اظهار داشت: در این روز ارتش یک کار انقلابی کرد و آن عمل به موقع و با بصیرت نیروی هوایی بعنی بیعت با امام خمینی(ره) در مدرسه علوی بود که سندی با افتخار را رقم زدند.

 

ایشان افزود: خدا را شاکریم که امروز نیروی های مسلح ما متدین و انقلابی هستند، در حادثه زلزله کرمانشاه تمام نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در کنار مردم بودند.