پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:46 - 1396/12/04
امام جمعه هرسین :

امروز اولویت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی نباید فراموش شود/ باید با اغتشاشگران و کسانی که مخل نظم و امنیت هستند به شدت برخورد شود

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: باید با اغتشاشگران و کسانی که مخل نظم و امنیت هستند به شدت برخورد شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و 8اسفند سالروز تآسیس امور تربیتی و تربیت اسلامی و سالروز گرامیداشت ملا هادی سبزواری اظهار داشت: موضوع تربیت اسلامی خیلی مهم است و اسلام در این مورد هم حرف های زیادی برای گفتن داردو اگر توجه داشته باشیم آفرینش انسان به خاطر تکامل و رشد معنوی اوست و هدف از ارسال انبیاء هم کمال اخلاق در جامعه است.

ایشان در ادامه افزود: پروش جسم مهم است اما تربیت وقتی کامل است که رشد و تکامل انسان همه جانبه باشد.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: یکی از ابعاد تربیت فراهم آوردن زمینه رشد و پویایی تن و تعادل قوای بدنی است که مجموعه بسیار خوبی در آموزش و پرورش در این خصوص فعال هستند که پس از پیروزی انقلاب و با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر نهاد امور تربیتی آموزش و پرورش با ساختار جدیدی بنیانگذاری شد.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه این موضوع پس از گذشت زمانی با مشکل مواجه و تعطیل شد، شهیدان رجایی و باهنر با تأسیس این نهاد و جذب مربیان انقلابی و زحمتکش و اسلام محور تلاش کردند تا فضای مدرسه فضای معنویت و قرآن وانقلابی باشد.

ایشان افزود:  مقام معظم رهبری در مورد تأسیس این نهاد تعبیر صدقه جاریه را دارندف این مجموعه در بدو تأسیس سه هدف را دنبال میکرد، اول: طاغوت زدایی از مدارس، دوم: گسترش تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس و سوم: انجام فعالیت های تربیتی در کنار تعلیم دانش آموزان بود.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: نهاد امور تربیتی 22سال پس از تأسیس یه دلیل برخی موضوعات سیاسی از حوزه ستادی حذف شد تا اینکه در سال 1383دوباره برنامه ریزی هایی در خصوص برگرداندن و احیای آن صورت گرفت.

حجت الاسلام اجرایی ضمن تشکر از آموزش و پرورش در بحث همیاری نماز جمعه اظهار داشت: همکاریها خوب است اما کافی نیست و باید ارتباطات بیشتر باشد، زمانی شرایط ما مناسب و مساعد است که در مساجد ما جوان و نوجوان زیادی حضور داشته باشند.

ایشان با اشاره به تآکید مقام معظم رهبری در خصوص انتظار از مسئولین در موضوع افزایش امید در جامعه افزود: مقام معظم رهبری به مسئولین فرمودند که مردم و به خصوص جوانان را به آینده امیدوار کنید  که آینده روشن است، دشمن در حال شایعه کردن است و می خواهد با تبلیغات خودش مردم را از دولت و نظام اسلامی جدا کند.

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  مطلب مهمی که در اینجا وجود دارد این است که مسئولین ما باید اولویت بندی کنند، امروز اولویت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی نباید فراموش شود، یکی از چیزهایی که به اقتصاد ما ضربه می زند بحث واردات و قاچاق است.

ایشان افزود: مسئله دیگری که دل مردم را به درد آورده است بحث اشرافیگری و بی توجهی به مستضعفان است که هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری بر روی ای موضوع تأکید داشتند.

خطیب جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: اگر به جای توجه به طیف مستضعف دل سپرده طبقه مرفه و زیاده خواه در کشور شدیم این حرکت به سمت ارتجاع است، اشرافیگری، زیاده خواهی،بی موالاتی نسبت به بیت المال و بی توجهی به مستضعفین اینها حرکات ضد انقلابی است و نباید فراموش کرد که انقلاب اسلامی انقلاب پا برهنه هاست.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت :  سال 96روزهای آخر را سپری می کند امسال قرار بود سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید باشد، در این زمینه ها چه کردید؟ آیا کارنامه قابل قبولی دارید؟ امسال چقدر از جوانان شاغل شده اند این موضوع بسیار آزار دهنده است و مقام معظم رهبری از این موضوع بسیار دل آزرده هستند.

ایشان در ادامه افزود:  در استان کرمانشاه دو موضوع مهم بستر اشتغال هستند که باید مسئولین در این زمینه تدبیر کنند ، اول: کشاورزی و دوم معادن، متأسفانه در این شهرستان که امکانات و استعداد های خوبی در زمینه معادن وجود دارد ضعیف عمل کرده ایم، مسئولین می بایست بدون اینکه خسارتی به مردم و مراتع زده شود زمینه اشتغال جوانان را ایجاد کنند.

امام جمعه هرسین با اشاره به سانحه سقوط هواپیما در روزهای گذشته تصریح کرد: باید مسئولین کشور دقت کنند این حوادث کام مردم را تلخ می کند و هنوز هم این مسئله حل نشده است و خانواده های داغدار هنوز ابدان عزیزان خود را تحویل نگرفته اند، از خداوند متعال برای جانباختگان مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر را طلب میکنیم.

حجت الاسلام اجرایی در خصوص اغتشاشات خیایان پاسداران تهران اظهار داشت: در شب شهادت حضرت فاطمه(س) آشوبی در خیایان پاسداران تهران رخ داد که عده ای آشوبگر از درآویش آمدند و به بهانه اینکه دو نفر سارق خودرو از اقلیت ها توسط پلیس دستگیر شده اند مقابل کلانتری تجمع کردند و رفتار بسیار زشتی از خود نشان دادند و به اموال عمومی آسیب زدند و چند نفر از نیروهای خدوم انتظامی و بسیج را به شهادت رساندند.

ایشان افزود:  این تهدید پلیس کار بسیار زشتی بود و باید با اینها و کسانی که مخل نظم و امنیت هستند به شدت برخورد شود، نباید به بهانه مسائل قومی اقتدار نیروی انتظامی از دست برود تکرار این مسائل برای کشور فاجعه بار است.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: در کشورهای مدعی دمکراسی مثل فرانسه اگر کسی به پلیس توهین کند با او برخورد می شود اما چرا در ایران ما اینطور نیست، در سال 88نیروی انتظامی ما کتک خوردند و به شهادت رسیدند ولی پس از آن تبلیغات مسموم دشمن وارد شد و گفتند که اینها خشونت طلب هستند، نباید به خاطر راضی کردن اروپایی ها اقتدار نیروهای نظام اسلامی را بشکنیم.

حجت الاسلام اجرایی ضمن تشکر از موضعگیری مقتدرانه وزیر امور خارجه در کنفرانس مونیخ آلمان افزود: نخست وزیر دلقک رژیم صهیونیستی در آن کنفرانس آهن پاره ای را به عنوان لاشه پهباد ایرانی نشان داد که وزیر خارجه ما بعد از آن پاسخ محکم و دندان شکنی به او داد به حدی که مقام معظم رهبری هم از ایشان تشکر کردند.

ایشان افزود: انشاالله که دولت در همه زمینه ها استکبار ستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهد و مواظب باشد که امریکا و استکبار نمی توانند تکیه گاه خوبی باشند و باید از قضیه برجام درس آموخت که خیلی از وقت مردم ما را گرفت.