پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه12:00 - 1397/01/04
نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه:

منویات رهبر انقلاب در ابتدای هر سال مایه وحدت ملی است/ اتکا به خارج یعنی تصمیم گیری دیگران برای اقتصاد ما/ آتش به اختیار یعنی اینکه خودمان اقدام کنیم و منتظر نمانیم کسی برای ما کاری بکند

حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: اتکا به خارج یعنی تصمیم گیری دیگران برای اقتصاد ما، ما باید از نسل جوان خود حمایت کنیم و از ظرفیت های قانون بودجه در راستای اشتغال و بکارگیری جوانان استفاده شود.

 حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه، ضمن تبریک سال نو و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال اظهار داشت: از سخنان رهبر انقلاب در ابتدای هرسال که همیشه عامل وحدت ملی می شود تشکر می کنم و امسال هم به همین منوال بیانات همه جانبه و کاملی در خصوص حمایت از تولید ملی و کالای داخلی عنوان کردند.

 

وی افزود:  این سخنان در بر گیرنده توجه سرمایه گذاری و توان داخلی، رشد و توسعه و استقلال اقتصادی، جلوگیری از نفوذ و اقتصاد بیگانگان در تصمیمات داخلی، جلوگیری از خام فروشی و تلاش در راستای جداکردن نفت از اقتصاد ملی بود تا دولت و مجلس با همراهی مردم بتوانند با توجه به اقتصاد مقاومتی ظرفیت های موجود را به ثروت، تولید و شغل تبدیل کنند.

 

نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  البته زیربنای تولید به شرط ارتقاء کیفیت و رقابت باید باشد و لازم است کیفیت و کمیت و قابلیت در کنار هم باشند تا بتوانیم به یک استقلال اقتصادی بالنده در کنار استقلال سیاسی دست پیدا کنیم.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: اتکا به خارج یعنی تصمیم گیری دیگران برای اقتصاد ما، ما باید از نسل جوان خود حمایت کنیم و از ظرفیت های قانون بودجه در راستای اشتغال و بکارگیری جوانان استفاده شود.

 

وی افزود: اگر جوان ما منتظر باشد که کسی آنها را بکارگیری کند این اشتباه است، فرقی نمی کند که کارفرما دولت باشد یا کس دیگری، ولی اگر خود اقدام کند و کار اقتصادی انجام دهد خودش کارفرما می شود.

 

نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس هم موظفند برخی از موانع و مشکلات پیش روی اشتغال جوانان از جمله موانع و مشکلات تولید ، اخذ مجوزهای مختلف و بروکراسی اداری را برطرف کند.

 

سلیمانی اظهار داشت: آتش به اختیار یعنی اینکه خودمان اقدام کنیم و منتظر نمانیم کسی برای ما کاری بکند تا بر اساس شرایط موجود بتوانیم دستور دهنده باشیم و قابلیت اصلی ما سرمایه انسانی است که باید هدایت شود.

 

وی افزود:  به نظر بنده زمینه فراهم است چون هم دولت مسئولیت کار را بر عهده دارد و هم تکلیف قانونی در برنامه ششم است و اینکار جز با حمایت مردم امکان پذیر نیست.