پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه23:08 - 1397/02/13
حسن سلیمانی:

در اجرای طرح ها از امکانات بالقوه و موجود داخل کشور استفاده شود

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای طرح ها باید دو قسمت استفاده شود اول: استفاده از امکانات بالقوه و موجود داخل کشور در رابطه با پیمانکاری ها و دوم: جذب نیروهای بومی است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حسن سلیمانی  نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مجتمع گلخانه ای روستای حیدرآباد بخش بیستون از توابع شهرستان هرسین اظهار داشت: در خصوص راه اندازی طرح ها دو بحث مطرح است و همه ما یک روش را باید در نظام تبعیت کنیم و آن بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان امر مقام معظم رهبری است.

 

وی افزود: باید این را بپذیریم که اگر ما استقلال سیاسی می خواهیم باید استقلال اقتصادی را هم بپذیریم و اگر قرار است در این برهه از بین الملل اقتصاد اسلامی خود را حفظ کنیم باید مبتنی باشیم بر آنچه خودمان داریم و می توانیم از آن استفاده کنیم.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  بر همین اساس مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی بر دو اصل تأکید دارند اول: سرمایه گذاری و دوم پیوست های اجتماعی و همه چیز را با هم دیدن، در بحث پیوست اجتماعی رضایتمندی مردم مطرح است مردم هم باید احساس رضایت کنند.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: مردم روستای حیدرآباد ادعای دو حق دارند اول حق علفچر است، دوستان مسئول در واگذاری ها به جمیع جهات توجه کنند اگر حقی از کسی گرفته میشود باید حقی هم در کنار آن ایجاد شود که مردم احساس کنند اگر مکانی از آنها گرفته شده مکان دیگری در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

وی افزود:  بحث دوم حق انتفاعی است که برخی از متصرفین در کشت و زرع دارند و الان هم قرار است حقوق انتفاعی آنها قطع نشود.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث سوم اعمال ماده 47قانون برنامه ششم توسعه است که تأکید می کند در اجرای طرح ها باید دو قسمت استفاده شود اول: استفاده از امکانات بالقوه و موجود داخل کشور در رابطه با پیمانکاری ها و دوم: جذب نیروهای بومی با رعایت موارد و قوانین فنی که در این خصوص فنی و حرفه ای های ما باید آمادگی لازم را برای آموزش نیروهای فنی قابل استفاده داشته باشند.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: بحثی که در خصوص پتروشیمی ها اتفاق افتاد این بود که مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروهای پتروشیمی در هرسین جهت استفاده کل استان در دور ششم مجلس ایجاد شده بود در حال حاضر باید دید که این مرکز از آنزمان تا به حال چه تعداد نیروی متخصص توانسته است آموزش دهد.

 

وی افزود:  اگر قرار است این 250شغل در بیستون ایجاد شود باید افرادی که آموزش های لازم را در این زمینه دیده باشند موجود باشد والا اشتغال بومی ایجاد نمی شود.غایت کار ما در سرمایه گذاری ها بی توجهی به ایجاد کردن و کلنگ زدن و رها کردن است و این آفت اصلی  ماست