پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:11 - 1397/02/23
فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه:

علت قطعی آب در هرسین وجود تعمیرات در سیستم پایپینگ تصفیه خانه بوده است/ تذکراتی در خصوص عدم تکرار و لزوم اطلاع رسانی داده شد

فرماندار هرسین در خصوص مشکل قطعی آب شرب در سه شب گذشته گفت: در بحث اینکه چند شب است که قطعی آب داریم مشکل به سرویس دهی و تعمیرات داخلی در سیستم پایپینگ شمالی و جنوبی بر می گردد.

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص علت قطعی آب شرب در سه شب گذشته اظهار داشت: امروز در بازدیدی که از سرچشمه سراب هرسین صورت گرفت در بررسی های صورت گرفته میزان کدورت سرچشمه 31NTUاعلام شد .

 

 وی افزود: همزمان در بازدید انجام شده از قسمت های شمالی و جنوبی تصفیه خانه اضطراری آب شرب صورت گرفت هر 12فیلتر در مدار قرار داشتند و بررسی های انجام شده بیانگر 8/دهم یعنی زیر 1NTU در خروجی فیلترها بود.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد استاندارد آب در کشورهای توسعه یافته 5NTUو در کشورهای در حال توسعه 15NTUاست و این در حالی است که ما در اوج بازندگی در هرسین5/2NTUبوده است.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: در بحث اینکه چند شب است که قطعی آب داریم مشکل به سرویس دهی و تعمیرات داخلی در سیستم پایپینگ شمالی و جنوبی بر می گردد که ساعات تعمیرات را اواخر شب تا اوایل صبح قرار داده اند.

 

وی افزود: علی رقم اینکه قرار بوده تعمیرات در دو شب به اتمام برسد و این وضعیت در شب سوم هم رخ داده است تذکرات لازم در خصوص رفع این مشکل داده شده است و تأکید شده در صورت تکرار این وضعیت از قبل اطلاع رسانی صورت گیرد که مردم دچار مشکل نشوند.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش شهر و نیاز به یک منبع ذخیره در قسمت شمالی شهر این موضوع مصوب شده و در دست پیگیری است.