پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:27 - 1397/03/05
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین:

۲۵کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز در هرسین ضبط شد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از کشف و ضبط ۲۵کیلوگرم گوشت قرمز در سه واحد قصابی این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار گوشت به صورت غیرمجاز کشتار شده است.

حیات سوماری  سرپرست دامپزشکی شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: کشف و ضبط این مقدار گوشت نتیجه گشت مشترک دستگاه های متولی با محوریت دامپزشکی در شهرستان هرسین بود.

 

وی افزود:  در این گشت مشترک، علاوه بر دامپزشکی، اکیپ هایی از مرکز بهداشت، اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی حضور داشتند.

 

سرپرست دامپزشکی شهرستان هرسین با اشاره به بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تصریح کرد: گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز از عوامل انتشار این بیماری بوده و سلامت مصرف کنندگان آن را به شدت تهدید می کند.

 

سوماری  از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود، فرآورده های خام دامی را حتما از مراکز مجاز تهیه و به مهر دامپزشکی که نشانه سلامت گوشت است دقت کنند.

 

وی  در ادامه به تشریح اقدامات این گشت مشترک پرداخت و افزود : در نتیجه اجرای این گشت هفت مورد اخطار پلمب صادر شد که چهار مورد آن مربوط به فروشندگان مرغ زنده بود که خارج از کشتارگاه کشتار می کردند.

 

سرپرست دامپزشکی شهرستان هرسین همچنین از صدور اخطاریه پلمپ برای سه مغازه عرضه گوشت قرمز کشتار غیرمجاز خبر داد.