پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:08 - 1397/03/31
جلسه کارگروه اشتغال استان که در شهرستان هرسین برگزار شد/

بازوند: وضعیت بهبود کسب و کار ما مناسب نیست / شاه آبادی: آنچه که در حوزه اجرا با آن مشکل داریم بحث بانک ها هستند

ظهر امروز با حضور استاندار و معاونین و مدیران ارشد استانی و مدیران بانک ها جلسه کارگروه اشتغال شهرستان هرسین برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، ظهر امروز با حضور استاندار و معاونین و مدیران ارشد استانی و مدیران بانک ها جلسه کارگروه اشتغال شهرستان هرسین برگزار شد

 

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال استان که در شهرستان هرسین برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از همدلی ایجاد شده بین مدیران و مسئولین شهرستان اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی مردم مبارزه با بیکاری است.

 

وی ضمن گله مندی از وجود برخی ناهماهنگی ها در کارگروه اشتغال افزود: این توقع هست که اگر جلسه ای برگزار میشود با مدیر مربوطه اطلاع داده شود تا برنامه های اشتغالی خود را برای ارائه آماده کند.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد:  وضعیت بهبود کسب و کار ما مناسب نیست، شاخص های بهبود کسب و کار در داخل خود مدیران دولتی است همینکه یک استعلام عقب می افتد اگر میخواهیم موضوع اشتغال حل شود باید این مشکلات مرتفع شود.

 

بحث توجه به اشتغال روستایی، لزوم همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات  و لزوم تعیین تکلیف واحد های راکد در تملک بانک ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه توسط استاندار کرمانشاه بود.

 

در ادامه امیر شاه آبادی فرماندار هرسین در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جمعیتی، اجتماعی، اقتصادی . فرهنگی شهرستان اظهار داشت:کارهای بسیار خوبی در حوزه های مختلف راه، آب رسانی، گازرسانی، کشاورزی، آموزش و بهداشت و درمان در هرسین صورت گرفته است که نمونه آن توسعه و تجهیز بخش های مختلف بیمارستانی، اورژانس ، احداث خانه بهداشت و راه اندازی کلینیک های شبانه روزی در شهرستان می باشد.

 

وی افزود: در حوزه راه در مجموع 420کیلومتر انواع راه های آسفالته و شوسه روستایی در هرسین وجود دارد که 50کیلومتر بزرگراهی، 70کیلومتر راه اصلی و 300کیلومتر راه روستایی و شوسه می باشد.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد:  متأسفانه حوزه شهرستان ما به معاونت تقلیل پیدا کرده است که این موضوع مورد اعتراض ما و نماینده محترم شهرستان آقای سلیمانی می باشد.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: در حوزه گازرسانی با پیگیری مدیران استانی و شهرستان و پیگیریهای مستمر نماینده شهرستان هرسین به شهرستان سبز تبدیل شده است و 120روستا گازرسانی شده است و 5روستا باقی مانده که در حال انجام است.

 

وی افزود:  ما در حوزه اشتغال می توانیم تحول ایجاد کنیم، ما در بخش صنایع راکد، تولید گیاهان دارویی، خدمات و گردشگری ظرفیت های خوبی داریم ولی انچه که در حوزه اجرا با آن مشکل داریم بحث بانک ها هستند.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد:  در موضوع وام های فراگیر در شهرستان هرسین تنها یک مورد پرداخت شده است و جوابی هم که از سوی بانک ها داده می شود این است که تخصیصی در این خصوص نداریم، در بحث اشتغال روستایی هم دستورالعمل روشنی وجود دارد ولی بانک ها برای جزیی ترین مسئله پرونده را برگشت می زنند.

 

شاه آبادی اظهار داشت: ما اگر میخواهیم مشکلات حل شود باید در وهله اول دلسوزی داشته باشیم و در ادامه ریسک پذیر باشیم و در نهایت قوانین و مقررات را خیلی بروکراسی نکنیم.