پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:27 - 1397/05/12
امام جمعه هرسین :

دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که دولت و مجلس از خواب بیدار شوند/ تنها راه حل مشکلات برگشتن به اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل است

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: به فرموده رهبری برگشتن به اقتصاد مقاومتی ، نگاه به داخل و عدم اعتماد به دشمن است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و روز دحو الارض اظهار داشت: از این روز غفلت نکنید و همه تلاش کنند اعمال این روز را انجام دهند و این روز را روزه بگیرند که اهمیت فوق العاده ای دارد.

 

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بابایی و شهید آیت افزود: این شهدا از شهیدان الگوی نظام اسلامی هستند، شهید بابایی شهیدی است که در آمریکا تحصیل کرده ولی ایرانیت، اسلامیت و تشیع بودن خود را فراموش نکرده است و در آن فضای آلوده غرب دین خود را حفظ کرده اند و این می تواند الگوی خوبی برای جوانان ما باشد و جا دارد یادی کنیم از شهدای گرانقدر شهرستان هرسین که قیمت این شهر را بالاتر برده اند.

 

امام جمعه هرسین تصریج کرد: مسئولین باید قدردان شهدا باشند و نگذارند در ذهن مردم تردید ایجاد شود، کاری کنیم که مردم همچنان پای نظام بایستند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مردم گله مندند، چرا دولت و مجلس خواب هستند، دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که اینها از خواب بیدار شوند، 5سال است که به بهانه تحریم مردم در فشار هستند تحریم نمی تواند دلیل مناسبی برای افت اقتصادی باشد.

 

وی افزود: کشور سوریه چندین سال دنیا در مقابلش ایستاد و بیش از نصف این کشور در اختیار داعش قرار گرفت ولی از نظر اقتصادی پولشان سقوط نکرد و هنوز هم تحریم هستند، پس معلوم می شود که تحریم نمی تواند دلیل اصلی باشد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: باید تدبیر و مدیریت سالم حاکم باشد چه اتفاقی افتاده است که هر چه می گذرد وضعیت بدتر می شود، مردم گله مندند.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعضی ها هنوز دارند خواب آشتی با آمریکا می بینند و فکر می کنند که اگر آمریکا با ما آشتی کند همه چیز حل می شود، رهبری معظم انقلاب بارها تأکید کردند که هزینه سازش با آمریکا به مراتب سنگین تر از مقابله با آن است، شک نکنید که آمریکا دنبال از بین بردن نظام اسلامی است.

 

وی افزود: کشور ما برای حل مشکلات رهکارهای داخلی دارد و باید بر توان داخلی و نیروی جوان تکیه کرد و نترسند از لاف های رئیس جمهور دیوانه آمریکا.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  توصیه ما به مدیران این است که دشمن با طرح مذاکره مجدد در صدد ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین است، مواظب باشیم فریب دشمن را نخوریم.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان تصریح کرد:  مسئولین عزیر برگردند به مسیر الهی و ایستادگی در برابر استکبار و ما یک را بیشتر در موضوع اقتصاد نداریم و آن به فرموده رهبری برگشتن به اقتصاد مقاومتی ، نگاه به داخل و عدم اعتماد به دشمن است.