پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:37 - 1397/06/16
امام جمعه هرسین :

ما در اقتصاد کشور بن بست نداریم باید به مردم امید داده شود /متأسفانه احساس می شود دولت هنوز در خواب است

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ما در اقتصاد کشور بن بست نداریم باید راه هایی پیدا کرد و به مردم امید داده شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و جشن عاطفه ها در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: جشن عاطفه های سنت بسیار خوبی است و جا دارد تشکر کنیم از عزیزانی که در این زمینه کمک می کنند، ما صدها هزار دانش آموز داریم که نیازمند اولیات تحصیل هستند.

 

وی افزود: البته اینها وظیفه دولت است ولی دولت نمی رسد و گرفتاریهای متعدد دارد و مردم لازم است که کمک و دستگیری کنند تا فرزندان و نوجوانان ما وارد مدرسه بشوند و چیزی از دیگران کم نداشته باشند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: خدا را شاکریم اینقدر که بچه های کمیته امدادی ما به جایی می رسند و در تحصیل موفق هستند بقیه اینقدر موفقیت ندارند و ما باید در زمینه جشن عاطفه ها هر چقدر می توانیم کمک کنیم.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به قیام 17شهریور و کشتار عده ای از مردم به دست رژیم طاغوت اظهار داشت: برخی ها وقتی از آن دوران صحبت می کنند آنچنان مثل گل و بلبل یاد می کنند در حالی که ظلم و ستم و فشار رژیم طاغوت بر مردم زیاد بوده است.

 

وی افزود: ما قبل از انقلاب نوکر بیگانگان بودیم و استکبار جهانی و امریکا در کشور ما همه کاره بودند و آنها تصمیم می گرفتند که چه کسی نخست وزیر شود، اما امروز در حالی چهلمین سالگرد انقلاب را پشت سر می گذاریم که برکات این نظام اسلامی از حد و مرز شمارش خارج است.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  بهترین خاصیت این نظام عزتی است که ما داریم، ما امروز نه تنها نوکر نیستیم بلکه معادلات بین المللی به واسطه حضور جمهوری اسلامی باید مشخص بشود.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه بیان داشت: امروز کشورهای منطقه وقتی می خواهند مشکل سوریه را حل کنند ناچارند با انقلاب اسلامی بنشینند، امروز معادلات مختلف در یمن ، عراق، سوریه، لبنان و افقانستان به واسطه حضور انقلاب اسلامی گره آن باز می شود.

 

وی افزود:  امریکایی ها که روزی قلدر منطقه بودند امروز به ذلّت افتاده اند و امروز اثر گذاری جمهوری اسلامی از منطقه و این قاره عبور کرده است.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به 20شهریورماه (اول محرم الحرام)خاطرنشان کرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است باید تلاش کنیم بهترین برنامه ها را در ایام محرم داشته باشیم و شهر رنگ و بوی عاشورایی به خود بگیرد و روضه های خانگی برگزار شود و مطالب بصیرتی بیان شود.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: می شود روضه های خانگی را بی تکلف برگزار کرد که هم باعث صله رحم و هم باعث ایجاد ارتباط بیشتر روحانیت با عزاداران و مردم می شود و لازم است که فرزندانمان را با انس به اهل بیت(ع) تشویق کنیم.

 

وی در خصوص 21شهریور و روز سینما افزود: این شهر یک سینما دارد که آنهم مدت هاست به دلیل برخی مشکلات بسته است و مسئولین باید کاری کنند که مردم و به خصوص جوانان ما بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور تصریح کرد:  مردم در فشار اقتصادی هستند و این فشار روز به روز بیشتر می شود،  رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که سیاهنمایی نکنید و کارهای موازی انجام ندهید ولی در طرف مقابل دولت هم باید تلاش کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه بیان داشت: متأسفانه احساس می شود دولت هنوز در خواب است، یک نفر آقای رئیس جمهور را از خواب بیدار کند، آقای رئیس جمهور، دلار بلأخره رسید به 10هزار تومان ، شما گفتید برمی گردد الان که از 12هزار تومان هم گذشته است، کی می خواهید این تیم اقتصادی ماشینش را روشن کنید؟ کی می خواهید بیدار بشوید؟ مردم در رنج هستند.

 

وی افزود:  مردم وضعیت خوبی ندارند آن کسانی که دستشان به دهانشان می رسد برای آنها زیاد فرقی نمی کند، اما فقرای عزیز باید برای آنها فکری کرد، شاید یکی از کارهایی که برای قشر متوسط به پایین جامعه بشود انجام داد احیای کپن هاست،که مردم بتوانند مایحتاج ضروری خود را تأمین کنند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  ما در اقتصاد کشور بن بست نداریم باید راه هایی پیدا کرد و به مردم امید داده شود، البته این حربه دشمن است و وعده این را داده بود، اما هنوز تحریم های اصلی شروع نشده است و نیمه مهرماه قرار بود تحریم ها اعمال شود، لازم است که برای اقتصاد کشور اتاق فرماندهی تشکیل بشود.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان تصریح کرد:  طبق منویات رهبر انقلاب دولت باید نگاهش را ازغرب بگیرد، رهبری انقلاب فرمودند: ارتباط با اروپا اشکالی ندارد ولی نیاید به امید کمک آنها بنشینید، ایشان فرمودند: مذاکره با آمریکا از این به بعد مطلقاً ممنوع است.