پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:39 - 1397/06/28

نوع سرمایه گذاری مانع تولید است نه معافیت مالیاتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید مانع تولید نوع سرمایه گذاری است و مالیات مانع اصلی چرخه تولید محسوب نمی شود.

حسن سلیمانی با اشاره به شرایط معافیت مالیاتی بیان داشت: برای اینکه بدانیم معافیت مالیاتی بر افزایش تولید تاثیر داشته است یا نه باید مطالعات کارشناسی صورت گیرد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در توضیح معافیت های مالیاتی گفت: مناطق آزاد تا 20 سال از معافیت مکامل برخوردار هستند، مناطق محروم حسب شرایط 5 تا 12 سال از پرداخت مالیات به طور کامل معاف می شوند، در زمینه معافیت ترجیحی در مناطق کم برخوردار یا کمثر توسعه یافته از درصدی معافیت برخوردار می شوند.

 

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مناطق مختلف حسب شرایط از معافیت مالیاتی چند ساله برخوردار می شوند، ادامه داد: معافیت مالیاتی در واقع به این معنا است که تولید کنند از درآمد خود سهمی به دولت نمی پردازد و کسانی که به دنبال تولید هستند از این امتیاز برخوردار می شوند.

 

وی با اشاره به مشکل تولید در کشور اظهار داشت: در کشور دو نوع تولید کننده داریم، تولید کننده ای که به دنبال دریافت تسهیلاتی برای چرخاندن چرخ واحد تولیدی هستند و نوع دیگر آن است که تنها از دولت می خواهند کمک هایی برای تسریع در کارهایشان ارائه دهند، در ارزیابی ها و طرح های پژوهشی که براساس حضور ادواری ام در مجلس صورت گرفته مشخص شده مشخص اصلی تولید در نوع اول تولید کننده است.

 

تولیدکنندگان نمی دانند کجا سرمایه گذاری کنند

سلیمانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عمده مشکلات برای تولید کننده ای است که از تسهیلات دولتی استفاده می کند، بیان داشت: این گروه نمی دانند چطور و در کجا سرمایه گذاری کنند یا صنعت و بازار را نمی شناسند و فقط به اینکه اینکه از تسهیلاتی برخوردار شوند و از مشوق ها استفاده کنند وارد این عرصه می شوند، این گروه درگیریهایی برای بانک ها نیز ایجاد می کنند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: مهمترین مشکل در تولید، نوع سرمایه و سرمایه گذار است بنابراین مالیات ها تاثیری بر امور تولیدی ندارد.

 

قانون مالیاتی نیازی به اصلاح ندارد

وی گفت: اخیرا قانون معافیت مالیاتی در مجلس اصلاح شده است و با شناختی که از قوانین مالیاتی دارم این قانون را ناقص یا نامناسب نمی دانم، بنابراین ضرورتی برای اصلاح قانون وجود ندارد اما اگر دولت با کار کارشناسی اصار به اصلاح دارد اعلام کند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: باید از تعنت تحریم های نفتی استفاده کرد و از شر وابستگی در آمدی به نقت خلاص شویم، تحریم ها بهترین فرضت را در اختیار ما قرار می دهد چرا که همگونی و همراهی شرایط داخلی و خارجی وجود دارد و می توان استقلال اقتصادی را عملی کرد

منبع: خانه ملت