پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه01:31 - 1397/08/05
امام جمعه موقت هرسین :

کاپیتالاسیون عزت ملت ایران را زیر پا می گذاشت/ مسئولین باید از گذشته عبرت بگیرند

امام جمعه موقت هرسین گفت: ما باید حواسمان جمع باشد که با طناب آنها در چاه نرویم و مسئولین باید از گذشته عبرت بگیرند و با بصیرت و اتکا به درون مقابل آنها بایستند،

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام زارعی امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اربعین و زیارت اربعین اظهار داشت: زیارت اربعین یکی از علامات مومن است، آنقدر تأکید شده به عشق و علاقه به سید الشهدا که امام صادق فرمود:اگر کسی یک بیت شعر برای حسین بن علی(ع) بسراید و آن شعر باعث شود هم خودش گریه کند و هم مستمعین خداوند متعال بهشت را بر آن شخص واجب می کند.

 

وی در ادامه افزود: متن زیارت اربعین از وجود مقدس امام صادق(ع) وارد شده که خطاب به سید الشهدا میفرماید: پروردگارا جد مظلوم و غریب ما خون خودش را فدا کرد برای اینکه بندگانت را از ضلالت و گمراهی و جهالت نجات دهد، چیزی که به حسین بن علی(ع) ارزش داده این است.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: حماسه ای که امروز مردم ایران و چهل کشور دنیا دارند رقم می زنند بایکوت رسانه ای شده توسط اربابان قدرت و ثروت، اما چیزی از عظمت آن کاسته نمی شود، بیش از بیست میلیون نفر این روزها دارند به امام حسین(ع) عرض ارادت می کنند.

 

حجت الاسلام زارعی در ادامه اظهار داشت: هیچ دوربینی نمی تواند این حماسه را ضیط کند همانطوری که حضور حماسی زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) در کربلا باعث شد که طومار بنی امیه در هم پیچیده شود و قیام مختار و توابین بعد از حضور این بزرگوران در کربلا اتفاق افتاد، انشاالله این حضور میلیونی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شود و بساط ظلم و استکبار و استعمار را در دنیا براندازد.

 

وی افزود:  خیلی ها سعی کردند که این حماسه را به فراموشی بسپارند و پیش از اربعین به بهانه اینکه عراقی ها می آیند ایران و خوشگذرانی می کنند و از اینور عراقی ها می گفتند که ایرانی ها شما را آدم حساب نمی کنند می خواستند بین دو ملت ایران و عراق اختلاف افکنی کنند اما <<کلنا یجمعنا الحسین>> شعاری است که مردم عراق این روزها دارند به آن عمل می کنند که همه ما مسلمانان حول محور سید الشهدا با هم اتحاد داریم و خداوند متعال را به خاطر این نعمت شکر می کنیم و از رهبری و مقام مرجعیت عراق تشکر می کنیم.

 

امام جمعه موقت هرسین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:  این روزها مصادف با موضعگیری امام راحل(ره) در سال 1343علیه کاپیتالاسیون است، اول اینکه بدانیم این قانون کاپیتالاسیون را وقتی حسن علی منصور آورد و در مجلس شورای ملی پیش از انقلاب مطرح کرد حتی آن نمایندگان خود فروخته زمان پهلوی در آن مجلس از 136رأی اخذ شده 74نفر آدم سر سپرده موافق و 61نفر مخالف بودند و هشت ساعت بحث شد بر سر این مسئله و گفتگو ها و آرای آنها در تاریخ ثبت شد.

 

حجت الاسلام زارعی در ادامه اظهار داشت: امام راحل(ره) با توجه به اینکه این مسئله عزت ملت ایران را زیر پا می گذارد فرمود این سند بردگی ملت ایران است.

 

وی افزود:  امروز می بینیم کار به جایی رسیده که یک نفر مثل ترامپ اذعان به عظمت ملت ایران می کند و به شیوخ بی غیرت کشورهای عربی در تریبون رسمی می گوید که اگر من از شما حمایت نکنم ظرف 20دقیقه جمهوری اسلامی شما را از بین می برد و کار به جایی میرسد که سربازان آمریکایی که به دست دلاوران سپاه دستگیر می شود جلو دوربین خودشان را خراب می کنند و تمام دنیا می بینند.

 

خطیب جمعه هرسین در پایان خاطرنشان کرد:  ما باید حواسمان جمع باشد که با طناب آنها در چاه نرویم و مسئولین باید از گذشته عبرت بگیرند و با بصیرت و اتکا به درون مقابل آنها بایستند،