پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:19 - 1397/09/02
امام جمعه هرسین :

معیار بسیج بصیرت است و ایمان / رژیم صهیونیستی از تولد حزب الله دوم در غزه می ترسد

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته: رهبرمعظم انقلاب فرمودند: معیار بسیج بصیرت است و ایمان، ایمان از دل او می جوشد و او را به کار وا می دارد و بصیرت هم به او تفهیم می کند که چگونه حرکت کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و  17ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) جلوه ای از نهضت پر عظمت اسلام و شخصیت درخشان رحمت در عصر جاهلیت بودند.

 

وی با اشاره به میلاد با سعادت صادق آل محمد(ص) افزود: امام صادق(ع) رئیس مذهب تشیع است که ما افتخار داریم شیعه این امام بزرگوار هستیم، شخصیتی که در دامان مادری باتقوا و از زنان نیکو سرشت دوران خود بودند این بانوی با تقوا و متدین از جهت منقبت و فضیلت سرآمد زنان دوره خود بود.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در شأن مادرش فرمود: مادرم از زنانی بود که ایمان داشت و تقوا پیشه میکرد و نیکوکاری میکرد و خدا نیکوکاران را دوست دارد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: دوران امامت امام صادق(ع) با دوران خلافت 10خلیفه آخر بنی امیه و دو خلیفه اول بنی عباس همراه بود و در آنزمان که بنی امیه سرنگون شده و بنی عباس روی کار آمده بود این انتقال خلافت از یک طایفه غاصب به یک طایفه غاصب دیگر فرصت مناسبی بود که امام صادق(ع) فعالیت های علمی و معارف فقهی اسلامی را به شاگردان خود که بیش از 4هزار نفر در مکتب ایشان بودند انتقال دادند و علاوه بر این آنحضرت شاگردان متخصصی در علوم مختلف داشتند که باید جامعه ما با آنها آشنا شود و از این امام بزرگوار و کارهایی که انجام داده اند درس بگیرند.

 

وی افزود: مناسب دیگر فردا شانزده ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه در اسلام است که توسط پیامبر اسلام(ص) در سال اول هجرت انجام شد و این اهمیت نماز جمعه را نشان می دهد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  خطبه های نماز جمعه پیامبر اسلام(ص) تاریخ ساز بود و خطبه ها را کوتاه اما بلیغ و رسا بیان فرمودند و اعلام پیام توحیدی کردند و توصیه به بهترین ارزشهای تقوای الهی کردند ویاد خدا را گرامی داشتند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: نماز جمعه از اهمیت فوق العاده ای در نگاه اهل بیت(ع) برخوردار است، امام صادق(ع) نقل می کنند که اصحاب پیامبر(ص)واقف به نماز جمعه بودند و از روز پنجشنبه خود را برای نماز جمعه آماده می کردند چرا که نماز جمعه به خاطر اعمالی که دارد وقتش تنگ است.

 

وی افزود: امام باقر(ع) در بیان اهمیت نماز جمعه میفرماید: نماز جمعه واجب است و هر مردی که بدون عذر سه جمعه نماز جمعه را ترک کند عملی واجب را ترک کرده است و کسی سه فریضه را بدون علت ترک نمی کند مگر اینکه منافق باشد و البته این روایت برای زمان حضور امام معصوم است.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:  بسیج یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است و جا دارد ما قدردان این نعمت بسیج باشیم، بسیج توانمندی ها ،آثار و برکاتی دارد که باید جوان ها با آن آشنا شوند.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به علل موفقیت بسیج در تمام عرصه ها اظهار داشت: اولین علت تفکر بسیجی است، یکی از علل موفقیت بسیج در عرصه های مختلف همین تفکر بسیجی است.

 

وی  تفکر بسیجی یعنی تعبد و خدا محوری ،ولایت مداری،عدالتخواهی، توصل،اهل علم بودن، مردمی بودن( که این گنجینه تمام ناشدنی را وصل کرده است و ذخیره ارزشمندی در رفتار ما گذاشته است)قدرت بسیج کنندگی بالا، نشاط آفرین و امید بخش در بخش جوان جامعه و بصیرت بالا که مقام معظم رهبری بارها روی آن تأکید کرده اند از جمله دیگرعلل موفقیت بسیج عنوان کرد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند: معیار بسیج بصیرت است و ایمان، ایمان از دل او می جوشد و او را به کار وا می دارد و بصیرت هم به او تفهیم می کند که چگونه حرکت کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: افتخارات بسیج آنقدر بالاست که عراق داعش زده را بسیج نجات می دهد حشد الشعبی عراق برگرفته از بسیج ما بود که طبق دستور مراجع دینی آمدند و عراق را از دست داعش و حامیانشان نجات دادند.

 

وی افزود: استکبار و قدرت های استکباری بدانند که کارشان تمام شده است بهترین راه برای قدرت جهان اسلام بسیج است که امروز می بینیم رژیم صهیونیستی از تولد حزب الله دوم در غزه می ترسد حزب الله در جنگ 33روزه رژیم صهیونیستی را به عقب راند و امروز عزیزان ما در غزه با تفکر همین بسیج و با قدرت اسلامی خود توانستند کابینه رژیم صهیونیستی را متلاشی کنند