پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:25 - 1397/09/09
امام جمعه هرسین :

مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد/ مدرس نه مرعوب بود و نه مجذوب

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: شهید مدرس یک نماینده مجلس بود شما هم امروز نماینده مجلس هستید، آیا آنچیزی هستید که در تراز انقلاب باشد یا نه، مدرس نه مرعوب بود و نه مجذوب بود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو  و 24ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم در سال201هجری قمری اظهار داشت:  که طبق نوشته های معتبر تاریخی آنحضرت در مسیری که به سمت خراسان می رفتند به ساوه رسیدند و در آنجا بیمار شدند که به نقل خیلی از متون تاریخی گفته اند آنحضرت را مسموم کردند.

 

وی افزود: این بانوی بزرگوار در قم در منزل موسی ابن خزرج که امروز به بیت النور مشهور است حضور داشتند و در دهم ربیع الثانی سال201هجری قمری از دنیا رفتند و در آن مکانی که امروز حرم مطهر این بانوی بزرگوار است دفن شدند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ مفید خاطرنشان کرد:  ایشان یکی از بزرگترین علما و فقهای به نامی است که حقیقتاً زحمات زیادی برای کشیده است برای تاریخ تشیع و مورد عنایت امام عصر(عج) بوده است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: شیخ مفید به ابن معلم معروف بود و مقام معظم رهبری در خصوص ایشان می فرمایند: ایشان در سلسله علمای امامیه فقط یک متکلم و فقیه سرآمد نیست بلکه فراتر از اینها موسس و سرحلقه علمی رو به تکاملی است که در کلام و فقه تا امروز حوزه های علمی شیعه امتداد یافته است.

 

وی افزود: شیخ مفید شخصیتی بود که مورد عنایت ویژه امام زمان (عج)با دست نوشته هایی قرار گرفته بود، امام عصر(عج) در نامه ای به شیخ مفید میفرماید: سعی کنید اعمال شما شیعیان طوری باشد که شما را به ما نزدیک کند و از گناهانی که موجب نارضایتی ما میشود بترسید و دوری کنید.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس تصریح کرد:  اینجا باید توصیه بکنیم که مجلسی ها باید خودتان را نزدیک بکنید به مجلس تراز انقلاب اسلامی، آیا این مجلس که امروز هست مجلس در تراز انقلاب اسلامی است یا نه.

 

حجت الاسلام اجرایی بیان داشت: شهید مدرس یک نماینده مجلس بود شما هم امروز نماینده مجلس هستید، آیا آنچیزی هستید که در تراز انقلاب باشد یا نه، مدرس نه مرعوب بود و نه مجذوب بود.

 

وی افزود: امروز نمایندگان مجلس با فضایی روبرو هستند که دشمن با رسانه های متعدد و متنوع خودش سعی دارد مرعوب بکند نماینده ها را، نماینده مجلس باید شجاع باشد، انقلابی و نترس باشد و در میدان حاضر باشد و متکی باشد به منبع لایزال الهی و از هیچ قدرتی نباید بترسد.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  نماینده مومن عزت و ذلت را ازآن خدا می داند، جنجال دشمن روی او تأثیر نمی گذارد، از طرفی دشمن میخواهد تطمیع بکند و نماینده مجلس را به سمت خود بکشد، نماینده ای که ایمان دارد اهل مرعوب شدن نیست و تقوا مانع از این است که این نماینده را با پول بخرند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مصالح و منافع دشمن را در نظر میگیرد و منافع ملی را فدای منافع شخصی نمی کند، متأسفانه می بینیم برخی از نمایندگان ما در شأن مجلس شورای اسلامی نیستند و نمونه های آنرا در مجلس ششم داشتیم که مقام معظم رهبری گاهی اوقات به آن اشاره میکنند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: مجلسی داشتیم که در حال مذاکرات گرم و دشوار هسته ای و در دورانی که رئیس جمهور محترم فعلی رئیس مذاکرات هسته ای بودند و داشتند با شدت و زحمت حرف میزدند برای اینکه حرف ایران را سبز کنند، در مجلس طرح سه فوریتی آوردند برای اینکه حرف طرف مقایل سبز بشود و این مجلس ششم ما بود که خجالت آور بود و نباید تکرار شود.

 

امام جمعه هرسین ادامه داد:  همان وقت رئیس هیئت مذاکره کننده گلایه کرد و گفت ما الان داریم آنجا مبارزه میکنیم واینجا آقایان دارند طرح به نفع آنها مصوب می کنند، امام فرمود مجلس در رأس امور است چون این مجلس است که با قوانین برای کشور ریل گذاری می کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مجلسی که بخواهد توجه به غرب بکند و همش به دنبال تقویت برجام وfitfوcftها باشد مجلس به درد بخوری نیست، مجلس انقلابی نگاه به درون دارد و استکبار از آن می ترسدمجلس باید اینگونه باشد و توجه کند به اقشار ضعیف، تزار انقلاب اسلامی یعنی این.

 

وی افزود:  مجلس باید به داد مردم برسد نماینده های محترم مجلس امروز مردم با مشکل مواجهند و گرانی دارد مردم را آزار می دهد، فقرای ما در سختی هستند و اقشار مختلف مردم دارند زجر می کشند مجلس باید بیدار شود.

 

خطیب جمعه هرسین در پایان تصریح کرد: برخی از اوقات خبرهایی میرسد که برخی از نمایندگان حقوقهای بالایی میگیرند شما هم مثل برخی از مسئولین دولت شده اید که حقوق های نجومی می گرفتند مردم دلشان به درد می آید وقتی می بینند وقتی که می بینند یک نماینده مجلس حقوق ده میلیون تومانی میگرد، مجلس باید جلوی اینها را بگیرد و مجلس باید ابوذر زمان باشد و مراعات تعارف ها را نکند امیدوار هستیم که روز به روز وضعیت مجلس ما بهتر شود.