پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:31 - 1397/10/01
امام جمعه هرسین :

تقاضا داریم که مجلس با نماینده هتاک برخورد کند / مردم هرسین دسترسی مناسبی به گوشت گرم ندارند، مسئولین تدبیر کنند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته: ما تقاضا داریم از این مجلس ضعیف و منفعل و مجلسی که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست از این وضعیت بیرون بیاید و چند نفر آدم انقلابی پیدا شود و این بی آبرویی ها در مجلس به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: امشب طولانی ترین شب سال است که این یکی از الطاف خداوند و نشانه های عظمت خداست، نظمی که در عالم حاکم است به واسطه خالقی مدیر و مدبر و حکیم است که سالیانه فصول سال چنین می چرخد و می گردد، کاش در چنین شب هایی زیاد دعا کنیم و صله رحم در این ایام عبادت محسوب میشود و ای کاش این سالهای یلدایی انتظار امام زمان(عج) به ظهور منجر میشد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: دوشنبه سوم دیماه سالروز عملیات کربلای 4در سال 1365است، خاطرات جنگ همیشه برای ما باید تازه باشد، باید شهدای عزیز و ایثارگران ما محبوبترین چهره های ما باشند، ارزش باید برای جامعه ما این باشد که چه کسی بیشتر برای مردم در راه خدا خدمت کرده است، طبیعی است که رزمندگان و جانبازان و شهدای ما بالاترین چهره های ما هستند و باید قدر اینها را بدانیم.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به چهارم دیماه سالروز میلاد عیسی مسیح(ع) خاطرنشان کرد: کاش میشد به بهانه عیسی مسیح(ع) غرب یک تدارکی می کرد و اشتباهات خود را جبران میکرد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: حضرت مسیح(ع) پیامبر بزرگ خدای متعال است و از انبیای صاحب شریعت و بشارت دهند به ظهور پیامبر اسلام(ص) است قرآن کریم بارها داستان های مربوط به حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س) را بیان کرده است اما امروز کارنامه غرب در پیروی از آیین و تعالیم حضرت مسیح (ع) چه وضعیتی دارد؟ باید گفت کارنامه غرب در این خصوص کارنامه سیاهی است در واقع غرب پیرو دین مسیح نبوده است و به برخی از تعالیم هم عمل نکرده است و از مسیحیت تحریف شده با عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استقاده کرده است.

 

وی افزود: کشتارها، خشونت طلبی ها بیداد می کند در همین اواخر رئیس جمهور آمریکا و برخی از سردمداران آنها به صراحت عنوان کردند که رژیم سفاک سعودی در عربستان به خاطر حمایت آنهاست که بر سر کار است، در یمن امروز اگر کسی کشته میشود امریکاییها اقرار دارند که ما اسلحه آن را تأمین می کنیم و داریم نسل کشی می کنیم، در فلسطین نسل کشی میشود.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:   کسانی که نسل اندر نسل در هزار سال قبل مسلمان بوده اند و قبل از آنهم احتمالاً زردشتی بوده اند تکریم از غرب را آنچنان بر خود واجب می دانند که مراسم کریسمس برگزار می کنند که حتی یک مراسم مسیحی سابقه دار و ریشه دار هم نیست و غرب کنونی به صورت یک جشن سالانه و با رفتارهای سکولاری دارند برگزار می کنند، این کریسمس هایی که غرب دارد میگیرد بویی از مسیحیت و معنویت در خود ندارد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه بیان داشت: ما می بینیم که برخی از واداده ها در کشور ما تحت تأثیر آنها قرار میگیرند روسیاهی غرب امروز روشن است و دیگر باید روشنفکران ما امروز متوجه باشند که الگویی نمی تواند برای مردم ما باشد، خدا را شاکریم که علی رقم فشارهای مختلف از سمت غرب  چهل سال از استقلال سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ما میگذرد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) خطاب به مسئولین می فرمودند: وظیفه ما نسبت به مردم  این است که به آنها خدمت کنیم و در غم و شادی آنها شریک باشیم گمان نمی کنیم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی خاطرنشان کرد:  سال گذشته زلزله آسیب و خسارات زیادی به این استان رساند و عده ای از مردم عزیز ما خسارت دیدند و تشکر می کنیم از کسانی که در این زمینه تلاش کردند، هم مردم و هم دولت و حاکمیت باید کاری بکند که اگر خدایی ناکرده زلزله ای تکرار شود خسارات آن برای مردم کمتر باشد و دردهای کمتری مردم متحمل شوند.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به مشکلات شهرستان هرسین خطاب به مسئولین اظهار داشت: هر چند که عده ای از مسئولین هم خدمات خوبی دارند و تلاش می کنند اما در برخی از زمینه ها سهل انگاری میشود.

 

وی افزود:  الان مدتی است که مردم عزیز شهر دسترسی مناسبی به گوشت گرم ندارند مسئولین تدبیر کنند مردم ما مردم خوبی هستند اما صبر مردم هم حدی دارد کاری نکنید که مردم خسته شوند این مردم هستند که شماها را سر کار آوردند

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  مدیران باید از خواب بیدار شوند و کاری بکنند، در خیلی از خانه ها دام نگهداری میشود و ذبح دام به صورت غیر مجاز صورت میگیرد و در این شهر قاچاق دام صورت میگیرد شورای تأمین باید جلوی اینها را بگیرد چندین بار مواردی گرفته شده ولی باید مردم هم همکاری کنند، امروز وضعیت مناسب نیست و مردم ناراحتند از اینکه گوشت کافی در اختیار ندارند و چند هفته است که دارد اعتراض میشود.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به رفتار یک نماینده مجلس با کارمند گمرک اظهار داشت:  یک کلیپ در فضای مجازی اخیراً منتشر شده است که یک نماینده مجلس میخواهد از دری با ماشین وارد مکانی اداری بشود و یک کارمند با یک زبان لیّن و نرم کار قانونی خود را انجام می دهد ولی نماینده بی ادب مجلس هتاکی می کند و به او توهین می کند و بعد این نماینده مجلس با گستاخی به جای عذر خواهی می رود و در مجلس مدعی می شود که من باید وزیر اقتصاد را استیضاح کنم و رئیس گمرک برکنار شود، چرا که به یک نماینده بیشعور و بی ادب جسارت شده است.

 

وی افزود:  حالا بدتر از کار این نماینده مجلس کار برخی دیگر از نمایندگان است که چهل نماینده به حمایت از او آمده اند و امضاء کرده اند اگر قرار باشد که اینجور باشد ما با زمان طاغوت چه فرقی داریم مسئول ما بیش از دیگران باید رعایت بکند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  این نماینده برای چه کاری رفته بود که این مسئول ما به او اجازه نداده است، او دنبال کار خلاف بوده است؟ گمرک جای آزاد کردن ماشین و فلان وارد کننده خودرو خارجی است، اجازه به او ندادند هتاکی می کند به جای عذر خواهی کردن.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی نباید اینچنین چیزهایی در آن مشاهده شود ما تقاضا داریم از این مجلس ضعیف و منفعل و مجلسی که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست از این وضعیت بیرون بیاید و چند نفر آدم انقلابی پیدا شود و این بی آبرویی ها در مجلس به وجود نیاید.

 

وی در پایان افزود:  رهبری معظم انقلاب اسلامی را شما ببینید که چقدر متواضعانه و مودبانه به آداب در چند هفته گذشته طلبه ای سر درس خارج فقه خطاب به او عتاب می کند و صدایش را بلند می کند و رهبری عزیز انقلاب فردا می آید و از این طلبه عذرخواهی می کند این الگوی مسئولین ماست نه اینکه یک نماینده توهین و فحاشی بکند و خودش هم مدعی باشد، انشاالله که شر چنین مسئواین و نمایندگانی از سر مردم کوتاه بشود.