پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه23:20 - 1397/12/17
امام جمعه هرسین :

مسئولین باید در جامعه الگویی برای مردم باشند و ساده زیست باشند/ تقاضامندیم که رئیس جدید قوه قضاییه به مبارزه جدی تر و بنیانی تر با فساد در جامعه بپردازد

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسئولین باید در جامعه الگویی برای مردم باشند و ساده زیست باشند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره با مناسبت های پیش رو و آغاز ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت:  امام محمد باقر(ع) از ائمه بزرگواری هستند که علم مدیون این شخصیت است و شاگردان زیادی را تربیت کردند و یک فضای علمی عظیمی را ایجاد کردند،  دانشگاه فقه جعفری را بنیان گذاری کردند و محمد مسلم ها و زراره ها در مکتب این امام بزرگوار شاگردی کردند و پرورش یافتند.

 

وی افزود:  امام باقر(ع) میفرماید: بالاترین درجه کمال سه چیز است اول تفقه در دین(منظور عمق اندیشی در معارف دینی است که برای شناخت خدای متعال و درک جهان و کائنات آمده است و استنباط احکام دینی که هر مسلمانی باید احکام مورد نیاز خود را بداند)دوم: صبر به هنگام رسیدن بلاهاست و سومین مسئله اندازه نگه داشتن در معیشت است و این مسئله مهمی است که گریبان جامعه را گرفته است.

 

امام جمعه هرسین در ادامه خاطرنشان کرد:  مشکلات اقتصادی که نمونه آنرا در گرانی های افسار گسیخته و قیمت های عجیب و غریب پراید 50میلیونی و گوشت 100هزار تومانی شاهد هستیم اینها مردم را آزار می دهد البته در این شهر هرسین گوشت 70هزار تومان هم برای مردم زیاد است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مسئولین باید در این جامعه الگویی برای مردم باشند و ساده زیست باشند و نباید ریخت و پاش داشته باشند، حالا شمای مدیر کل حقوق بالایی داری و فشار اقتصادی بر شما فشار نمی آورد و اگر گوشت کیلویی یک میلیون تومان هم بشود در خانه شما اتفاقی نمی افتد و درآمد بالا دارید اما مردم عادی با درآمد کم حساب و کتاب می کنند و مسئولین ما باید از خواب بیدار شوند.

 

وی افزود:  دولت محترم!  سال نو شد اما هنوز اتفاقی نیفتاده و روز به روز وضعیت مردم بدتر میشود و آنچیزی که ذهن مردم را اذیت می کند این است که ببینند شمای مسئول این مردم کم درآمد و فقیر را درک نمی کنید باید مشکلات مردم را احساس کنید و دل مردم را با خرج های عجیب و غریب و جشن تولدهای چندین میلیونی نسوزانید و در کنار کاخ شاه بنشینید و جشن تولد بگیرید اینها دل مردم را به درد می آورد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  امیر المومنین علی(ع) در خصوص ساده زیستی مسئولین میفرماید: آیا من رضایت داشته باشم که به من بگویند امیرالمومنین کافی است و در تلخی روزگار با مردم شریک نباشم و در سختی های زندگی الگوی آنها نباشم.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:  مسئول ورئیس در جامعه اسلامی می تواند عدالت را در حوزه فرمان خودش برقرار بکند و درد محرومان را درک کند، حضرت علی (ع)در مورد یکی از اصلی ترین علل پذیرش خلافت را بعد از 23سال غصب خلافت از ایشان میفرماید: پیمانی است که خداوند از نخبگان گرفته است که درباره شکم بارگی و افسار گسیختگی  ظالمان و گرسنگی و مظلومیت محرومان سکوت نکند، حضرت علی (ع) خلافت را قبول کرد تا بتواند گرسنه ای را سیر و مشکلی از مشکلات جامعه را مرتفع نماید.

 

وی افزود:  در نامه 45امیرالمومنین حضرت علی (ع) میفرماید: اگر میخواستم می توانستم از عسل پاک، مغز گندم و بافته های ابریشم برای خودم غذا و پوشاک تهیه کنم ولی هیهات که هوای نفس بر من چیره شود و حرص و طمع مرا وادار کند که غذاهای لذیذ برگزینم در حالی که در حجاز و یمامه کسی باشد که به قرص نانی نیازمند باشد و یا هرگز شکمی سیر نخورد، یا من سیر بخوابم و اطراف من کسانی باشند که از گرسنگی شکم هایشان به پشت چسبیده باشد اینها درد و دل های امیرالمومنین علی(ع) است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  ای مسئولان حضرت علی (ع) به شما سفارش می کند که خدا را در نظر بگیرید در مورد طبقات پایین و محروم جامعه آنهایی که کسی نیست دست آنها را بگیرد و نیازمندان، و دردمندان و اینها درد و دل های امیرالمومنین علی(ع) است، آقای رئیس جمهور و مسئولین،  امام بزرگوار هم یکی از بزرگترین دغدغه هایش درد فقرا بود که مشکل آنها را حل کند.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به یکشنبه سوم رجب و شهادت امام هادی(ع) بیان داشت:  امام هادی(ع) دهمین امام ماست که هشت سالگی و پس از شهادت پدر بزرگوارش به امامت رسید و 34سال امامت کرد و در نهایت در سامرا به دست معتضد عباسی به شهادت رسید.

 

وی افزود:  به دلیل اختناق و فشار شدید خلفای عباسی بر امامان شیعه دوران سختی داشت اما امام هادی(ع) دارد مدیریت می کند و در این دوره سخت با هجمه های دشمنان مبارزه می کند و ترویج معارف شیعه را دارد به خصوص در آنزمان که دشمنان سعی دارند با فشار و تحریم اقتصادی مانع از حضور حرف های آن بزرگوار بشوند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  امروز هم در زمان ما این شرایط به وجود آمده است که با فشارهای اقتصادی می خواهند جلوی صدور انقلاب را بگیرند امام هادی(ع) یک الگو برای امروز جامعه اسلامی است که در آن روز تلاش کرد که تشیع از اقتدار پایین نیاید.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به سالروز تشکیل کانون های فرهنگی مساجد و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 بیان داشت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی انصافاً مجموعه موثری است که رسیدگی می کند به کارهای شهدا و خانواده معظم آنها.

 

وی افزود:  توصیه می کنیم اگر یاد شهدا هر چه بیشتر گرامی داشته شود اثراتش برای جامعه بیشتر خواهد بود و جوانان و نوجوانان ما باید به مفهوم شهادت آشنا شوند و بدانند این انقلاب اسلامی ثمره شهادت 1400سال قبل امام حسین(ع) است و شهید و شهادت در طول تاریخ مدیون امام حسین(ع) و این مکتب است و اگر نبود ایثارگری های این شهدای عزیز و جانبازان و رزمندگان ما امروز نمی توانستیم عزیز باشیم و این عزت را در دنیا نداشتیم.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به 20اسفند سالروز عملیات بدر با رمز یا فاطمه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: عملیات بدر یکی از عملیات های بزرگ دفاع مقدس بود که در این عملیات فرماندهان عزیزی همچون شهید باکری، شهید عباس کریمی و شهید ابراهیم جعفرزاده و برخی دیگر از فرماندهان سپاه را از دست دادیم ولی از آنطرف پشت نظام اسلامی را تقویت کرد و عجیب تر اینکه این فرماندهان در خط مقدم به شهادت رسیدند و این مظهرپیشتازی در جهاد و نماد ذلت ناپذیری ملت ایران بود، ما آن روزها را پشت سر گذاشتیم و امروز سیاسیون ما باید در مقابل توطئه ها استکبار مواظبت کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: کره شمالی وعده هایی را از دولت آمریکا دریافت کرد و در ادامه برای دومین بار با آنها مذاکره کردند و این مذاکره شکست خورد به این خاطر که کره شمالی از برجام جمهوری اسلامی درس عبرت گرفت چرا که آمریکا وعده نسیه می داد و تقاضای نقد داشت و کره شمالی در مقابل آنها کوتاه نیامد.

 

وی افزود:  کره شمالی گفت که ما دیدیم که بر سر ایران چه کلاهی گذاشتید و بعد از اینکه مراکز هسته ای را تعطیل کردید و وعده ها را گرفتید آمدید و برجام را رها کردید مسئولان ما باید مواظبت کنند و از این حوادث درس بگیرند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  چند روز گذشته به همراه عده ای از ائمه جمعه بازدید داشتیم از آب سنگین اراک که یکی از افتخارت نظام اسلامی است و یکی از محصولاتی است که امروز محصول استراتژیک شناخته می شود و آمریکا یکی از اولین کشورهایی است که این محصول را تولید کرده است و قیمت این محصول هم قیمت طلاست که از آن دهها محصول دیگر ساخته می شود و یک سرمایه برای نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: مروز در دنیا اذعان دارند که بهترین آب سنگین دنیا متعلق به ایران است و باید مواطبت کرد که با این برجام وFATAوCFTها کلاه سر ما نگذارند.

 

وی با اشاره به انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب افزود : تقدیر و تشکر میکنیم از مقام معظم رهبری که شخصیت گرانقدری را به عنوان رئیس دستگاه قضا انتخاب کردند و انشاالله که این مسئول جدید( حضرت آیت الله سید ابرهیم رئیسی)در قوه قضاییه منشأ اثرات بزرگ شود و پیام بسیار خوب و حکم بسیار موثری را مقام معظم رهبری در این خصوص صادر کردند و تقاضاهایی هم داشتند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  ما هم تقاضامندیم که رئیس جدید به مبارزه جدی تر و بنیانی تر با انواع فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی در جامعه بپردازد و توقع داریم قوه قضاییه با به عنوان دستگاهی کارآمد با تیزبینی و رفتار قاطع ادامه فعالیت بدهد و مبارزه واقعی با فساد در همه عرصه های اجرایی به ویژه درون دستگاه های حکومتی و طهارت اقتصادی مسئولین به عنوان شرط مشروعیت همه مقامات دستگاه های حکومتی را در دستور کار قرار دهد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: کاری بکنند که از مقامات جمهوری اسلامی کسی نباشد که آلوده باشد در حالی که متأسفانه ما دیدیم در چند سال گذشته افراد زیادی پرونده های عجیبی داشتند که اینها باید به نتیجه برسد و پرونده مسئول دفتر رئیس جمهور سابق(حمید بقایی) و مشاعی ها و برادر رئیس جمهور فعلی و برادر معاون اول ها به نتیجه برسد ما نمی خواهیم کسی را متهم کنیم ولی اگر کسی اتهامی دارد و فاسد هست قوه قضاییه نباید در مقابل هیچ یک از اینها کوتاه بیاید.

 

وی در پایان افزود:  چرا باید مسئول نظام اسلامی مسئولش میلیاردها در جیب بگذارند و از کشور به کانادا فرار کنند که امروز بعد از گذشت چند سال دست ما به او نرسد، رئیس جدید دستگاه قضا بالاترین تجربه را در این حوزه دارد و اولین رئیسی است که بیشترین تجربه قضایی را دارد و ما از ایشان توقع اقتدار داریم.