پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:34 - 1398/03/03
امام جمعه هرسین :

امروز هر گونه مذاکره در باب توان موشکی کشور مقایر با امنیت ملی خواهد بود

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز هر گونه مذاکره در باب توان موشکی کشور مقایر با امنیت ملی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و  ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) مولای متقیان اظهار داشت:  امشب شب نوزدهم مصادف است با ضرب خورد آن بزرگوار و شب بیست و یکم شهادت امیر المومنین حضرت علی(ع) است که مناسبت پر اهمیتی است

 

وی افزود:  جنگ، سیاست، جبهه بندی و خون دلهای حضرت علی(ع) برای این است که دین خدا اقامه شود و اقتصاد و مسایل دیگر فرع است که البته اهمیت هم دارد ، اگر در نظام اسلامی که نام حکومت علوی را با خود دارد اقامه دین خدا اگر هدف نباشد مردم به دین خدا عمل بکنند یا نکنند ، اعتقاد داشته باشند یا نه، اقامه دین الهی بشود یا نشود، این حکومت علوی نیست، پس اقامه دین الهی اولین شاخصه حکومت علوی است.

 

امام جمعه هرسین دومین ویژگی حکومت علوی را  اقامه قسط و عدل در حکومت اسلامی عنوان کرد و تصریح کرد: قسط و عدل مهمترین شاخصه های حکومت امیر المومنین حضرت علی(ع) است و زیباست وقتی که یک دشمن که در مورد حضرت علی(ع) قضاوت می کند معاویه وقتی شنید حضرت علی(ع) برخورد شدیدی با بردارش کرده است که از شدت فقر نزد آنحضرت آمده بود در تعجب فرو رفت و در تمجید حضرت علی(ع) گفت افسوس که دیگر زنان نمی توانند فرزندی مثل علی(ع) را به دنیا بیاورند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: در جاهای مختلف عدالت علی(ع) مثل خورشیدی تابان دیده می شود، آنحضرت به خلیفه دوم فرمود: سه چیز است که اگر از انها حفاظت کردی و عمل بکنی تو را از غیر آنها بی نیاز می کنم خلیفه پرسید آن فعل کدام است حضرت جواب داد: اجرای حدود بر نزدیک و بیگانه، یعنی اینگونه نباشد که اگر بردار تو تخلفی داشت به آن رسیدگی نکنی و بگویی کسی حق ندارد دست به برادر من بزند و اگر او را محاکمه کردید من چنان می کنم.

 

وی افزود: دوم حکم کردن به کتاب خدا در حال خشم و غضب و سوم تقسیم عادلانه بیت المال بین سیاه و سفید اینگونه نباشد در جامعه اسلامی از یک طرف نام اسلام و علی(ع) بر حکومت باشد و یک عده از شکم بارگی و رفاه و اسراف و ثروت و اشرفیت ذهن مردم را آلوده کنند و از طرفی فقرایی وجود داشته باشند که اولیاتزندگی خود را نداشته باشند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  سوم توجه به معنویات، تقوا و ساده زیستی که حکومت علی (ع) اینگونه بود که علی(ع) سید زهد پیشگان بود ، در توصیف زهد آنحضرت می نویسند: یکی از صحابه می گوید: موقعی که در کنار علی (ع) نشسته بودم دستور داد غذای او را بیاورند دیدم نان جوینی است و در میان ان بسته ای است که مهر و موم شده بود گفتم یا علی چرا در ظرف را مهر و موم کرده ای حضرت پاسخ داد: میترسم فرزندانم آنرا با روغن آغشته کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: انشاالله که وعاظ و روحانیون ما در مجالس از علی (ع) بگویند و در این شبها از اخلاق و زهد و عبادت و مدیریت و سیاست او برای مردم بگویند و مردم هم مطالعه کنند و آشنا بشوند با زندگی نامه حضرت علی(ع)

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: خرمشهر  بعد از 579روز در جریان عملیات بیت المقدس در سال 1361آزاد شد و این روز را روز مقاومت و پیروزی نامیدند، خرمشهر وقتی پیروز شد ما باور کردیم که می توانیم از خاکمان دفاع کنیم بعثی ها اراده کرده بودندکه خرمشهر را برای همیشه از ایران جدا کنند بدانید کاری که بسیجیان و شهدا و ایثارگران ما انجام دادند چه کار عجیبی بود، سپاه و ارتش قهرمان ما و نیروهای بسیج و اقشار مختلف مردم چه کار بزرگی انجام دادند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: باید از همه تمجید کرد جهاد سازندگی آنروز آمده بودند تا پناهگاه هایی را برای نیروهای بسیجی درست کنند راننده لودر پشت دستگاه نشسته برای ایجاد خاکریز او را به شهادت رساندند، راننده دوم نشست او هم شهید شد، راننده سوم نشست و او هم به شهادت رسید و تا هفت نفر اینکار ادامه پیدا کرد و بلاخره این خاکریز را ایجاد کردند.

 

حجت الاسلام اجرایی با ااشاره به چهارم خرداد روز دزفول و مقاومت و پایداری اظهار داشت:  خرداد اصلاً ماه مقاومت است که در نیمه خرداد هم عظمت ملت ایران را دنیا به خود دیده است دزفول نشانه ای بود از اینکه مردم ایران نباید فراموش کنند که نیاز به موشک دارند در دوران دفاع مقدس شهر دزفول 176موشک خورد، حدود 2500گلوله توپ،330راکد هواپیما اصابت کرد و حدود 19هزار خانه تخریب شد اما دزفول قهرمان در این مبارزه قهرمانانه 2600شهید تقدیم انقلاب کرد که سن 250نفر انها بین سه روزه  تا 10سال بود اینها روزهایی بود که ما پشت سر گذاشتیم.

 

وی افزود:  شاید آنروزها اگر ایران  دارای توان موشکی بود جواب موشک را با موشک می داد و رژیم بعث دیگر توان چنین جنایاتی را نمی داشت اما عدم چنین توانی از سوی جمهوری اسلامی ایران باعث گستاخی بیشتر ارتش بعث عراق شده بود.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: امروز هر گونه مذاکره در باب توان موشکی کشور مقایر با امنیت ملی کشور خواهد بود شاید بتوان گفت که اصرار آمریکا و اروپاه بر مذاکره موشکی همین است که برای تکرار سناریوی دوران صدام و در نهایت تضعیف سازی ایران در برابر تهدیدهای منطقه ای و جهانی اینها را نباید فراموش کنیم.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: گاهی برخی حرف ها زده می شود که دل مردم را به درد می آورد دولت محترم باید توجه بکند اخیراً رئیس جمهور عزیز ما در دیداری بیان کردند که همانگونه در هشت ساله جنگ اختیارات ویژه ای را از امام(ره) گرفتیم و جنگ را اداره کردیم امروز هم به چنین احتیاراتی نیاز داریم.

 

وی افزود: رئیس جمهور عزیز شما بفرمایید در همین اختیاراتی که دارید چه کارهای مفید و عظیمی در این خصوص انجام گرفته است در عرصه خودروسازی مطلق اختیارات در دست شماست تا جایی که قوه قضاییه هم نتوانسته است که حریم خودروسازان را وارد شود و با تخلفات آنها برخورد کند.

 

خطیب جمعه هرسین تأکید کرد: رئیس جمهور عزیز شما اینجا اختیارت مطلق دارید هنر مدیریتتان را نشان بدهید و کم تقاضای اختیارات بیشتر کنید در بازار ارز شما اختیارات مطلق دارید ، در صنعت اختیارت شما کم است؟چه کرده اید؟ در بازرگانی، در صنعت نفت و در بانکداری، امروز مردم گلایه مند هستند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت" در تولید و اشتغال اختیارات مطلق دارید مردم منتظرند که با این اختیارات اقدام بکنید هزاران اختیارت مطلق در برابرشماست هنر مدیریت و مملکت داری خود را نشان دهید مردم منتظرند، انشاالله که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب این سختی هایی که مردم متحمل میشوند کاهش پیدا کند.

 

وی افزود: مردم گله مندند، این مردم انقلابی ناراحت میشوند وقتی می بینند در فلان قسم شهر فلان جنس قیمتی دارد و در قسمت دیگر قیمت دیگری دارد باید نظارت بیشتری بر بازار باشد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران اما لازم است که نظارت ها بیشتر شود.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در پایان توصیه می کنیم که هفته آینده روز قدس است و همه مردم انشاالله با صفوفی مستحکم و بهترین شکل در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا خواهند کرد و تصویر بسیار زیبایی از حضور مردم در این راهپیمایی مشاهده می کنیم.