پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه12:42 - 1399/02/24
امیر شاه آبادی :

زمین های غیر فعال در شهرک صنعتی هرسین خلع ید خواهند شد

فرماندار شهرستان هرسین گفت : هرگونه خرید و فروش و دلال بازی در شهرک صنعتی هرسین ممنوع است و زمین های غیر فعال خلع ید خواهند شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در اولین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان ضمن انتقاد از دلال بازی و خرید و فروش زمین های شهرک صنعتی هرسین در بنگاههای معاملات ملکی طی سخنانی اظهار داشت : زمین هایی که توسط شرکت شهرک های صنعتی در شهرک صنعتی‌ هرسین واگذار شده اند دارای طرح و زمانبندی اجرای طرح هستند و بر اساس مذاکرات انجام شده با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه مقرر گردید کسانی که در زمانبندی مشخص شده طرح خود را در شهرک مذکور اجرا نکرده اند خلع ید خواهند شد و این زمین ها بدست سرمایه گذاران واقعی خواهد رسید.

 

امیر شاه آبادی در بخش دیگری از این جلسه به تشریح اقدامات قابل توجه دولت در راستای حمایت از جامعه کارگری و واحد های صنعتی از زمان شیوع کرونا پرداخت و از کارگرانی که در واحدهای صنعتی تعدیل شده اند و هنوز در سامانه مربوطه به منظور بهره مندی از خدمات دولت ثبت نام نکرده اند خواست در اسرع وقت در سامانه ثبت نام نمایند.

 

به گفته فرماندار هرسین در بحث حوادث ناشی از کرونا تا امروز نیروی های کاری که در کارخانجات تعدیل شده اند در بخش بیستون ۴۴ نفر و در بخش مرکزی هرسین ۲۶۵ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند .

 

احصاء آمار واحدهای تولیدی و کسب و کارهای کارگری خسارت دیده ی ناشی از کرونا از دیگر مواردی بود که فرماندار هرسین بر اجرای آن تاکید کرد و در ادامه از مدیران ادارات صمت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواست در اسرع وقت اطلاعات خود در این راستا را بروز نمایند.

 

شاه آبادی تصریح کرد : با توجه به اینکه سالجاری از طرف مقام معظم رهبری بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است از مدیران ادارات انتظار میرود جهادی عمل کنند و با ارائه ایده و برنامه های جدید در ایجاد اشتغال برای جوانان ، رونق چرخ صنعت و تولید محصولات صد در صد ایرانی سهیم باشند.

 

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه سخنانش به تشریح اقدامات انجام شده در این شهرستان در راستای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت و بیان داشت : در سال گذشته با پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات زمینه اشتغال ۱۲۳۱ نفر در قالب ۷۰۸ طرح در حوزه کشاورزی ، خدمات ، صنعت و صنایع فراهم شده است و اسامی کلیه این افراد با مشخصات طرح ها در سامانه کارا موجود می باشد.

 

به گفته شاه آبادی با توجه به تمهیدات صورت گرفته و نشست هایی که توسط اینجانب ، بخشداران و اعضای کمیته اشتغال در روستاها و مراکز دهستان ها با روستائیان صورت گرفت ۶۴ درصد بیشتر از سهمیه اختصاصی در طرح اشتغال پایدار روستایی تسهیلات جذب شد .

 

ثبت نام از ۶۶ نفر در بحث یارانه دستمزد ، پرداخت ۳ میلیارد و پانصد میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی و طرح فراگیر ، مهارت آموزی و آموزش رایگان ۴۵۰ نفر ساعت در رشته های کشاورزی ، صنعت ، پرورش دام ،طیور و آبزیان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان هرسین ، جذب ۱۵ نفر در غالب طرح کاروزی در واحدهای تولیدی منطقه از دیگر‌ موارد مورد بحث فرماندار هرسین در جهت توسعه اشتغال و تحقق اهداف دولت بود.