پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه21:49 - 1399/02/29
بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از واحد های راکد هرسین/

حاتمی: از استراتژی های مهم استانداری احیا واحد های صنعتی راکد و حفظ واحد های موجود است

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و فرماندار هرسين از واحد های راکد شهرستان بازدید صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و فرماندار هرسين از واحد های راکد شهرستان بازدید  صورت گرفت.

 

 

دکتر حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با حضور در شهرستان هرسین ضمن بازدید و رسیدگی به مشکلات واحد های صنعتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد اشتغال و احیای واحد های صنعتی راکد این شهرستان دیدار کرد.

 

 

حاتمی در جریان این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: از استراتژی های مهم استانداری احیا واحد های صنعتی راکد و حفظ واحد های موجود است .

 

 

وی افزود:  در سال گذشته اولین استان در احیای واحد های صنعتی بودیم و همچنین بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی را که قابلیت احیا دارند شناسایی و نهضت احیا واحد های راکد را با همکاری بخش خصوصی و همراهی بخش دولتی ادامه خواهیم داد.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۶ درصد از نرخ بیکاری را کاهش دادیم و امسال هم همین هدف را با کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری ادامه خواهیم داد.

 

 

حاتمی در ادامه اظهار داشت:  شهرستان هرسین بعنوان یکی از ۳۱ شهرستان متخب پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور تحت حمایت بنیاد برکت قرار دارد و در این راستا با اقدامات صورت گرفته ۶۰ روستای این شهرستان تحت پوشش حمایت های این بنیاد قرار گرفته و متقاضیان می توانند تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با نرخ ۴ درصد در قالب زنجیره های ارزش که بازار فروش و پشتیبانی طرح را تامین می کند دریافت نمایند.

 

 

وی افزود:  از سرمایه گذارانی که در بخش پروژه های متوسط و بزرگ اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در شهرستان هرسین هستند از نظر مشاوره فنی و کمک های فنی اعتباری حمایت می کنیم.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد:  از اولویت های مهم و شناسایی شده سرمایه گذاری در شهرستان هرسین صنایع تبدیلی کشاورزی و سردخانه است و کسانی که در این راستا مایل به سرمایه گذاری هستند را بصورت ویژه حمایت می کنیم.

 

 

حاتمی در ادامه این بازدید از سرمایه گذار بخش خصوصی که بدون دریافت تسهیلات اشتغال ۱۵ نفر را در شهرستان هرسین فراهم کرده بود تقدیر کرد.

 

 

لازم بذکر است واحد تولیدی راکد مذکور که تحت تملک بانک بوده است پس از ۱۷ سال توسط بخش خصوصی و با حمایت های فرماندار احیا شده است و در حال حاضر با تولید کورن فلکس اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرده است.