پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:23 - 1399/03/30

تکنیک‌های طلایی برای مطالعه در فرصت باقی مانده تا کنکور

انجام برخی تکنیک‌ها برای مطالعه به شما کمک می کند تا کنکور را با موفقیت پشت سر بگذارید.

به گزارش دیوانگاه،هر ساله کنکور سراسری در تیر ماه برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری کنکور بیش از ۴۵ روز به تعویق افتاد و این آزمون در روز‌های ۳۰ و ۳۱ مردادماه انجام خواهد شد.

رشته‌های ریاضی، انسانی و هنر در تاریخ ۳۰ مرداد ماه و رشته‌های تجربی و زبان در تاریخ ۳۱ مردادماه برگزار خواهند شد. اما شاید هنوز هم خیلی از دانش آموزان برای کنکور درس نخوانده اند و یا درصورت انجام آن، خیلی گذرا و ساده از مطالب مهم کنکوری رد شده اند و در حال حاضر آن را فراموش کرده اند یا از نحوه خواندن خود رضایت کافی ندارند و نیاز به مشاوره برای قبولی در رشته مورد نظر خود دارند.

 اگر از همین امروز به صورت جدی مطالعه خود را برای کنکور شروع کنید، شاید جزو پانصد نفر اول باشید که در بهترین دانشگاه کشور درس می‌خوانند، فقط کافی است در این مدت محدود تا کنکور سراسری، ساعات بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید تا بعد از اعلام نتایج، هدف مطلوب را کسب کرده باشید. در ادامه به بررسی برخی از تکنیک‌های ساده برای مطالعه کنکور پرداخته ایم که در ادامه می‌خوانید.

همه ما می‌دانیم که در یک شب نمی‌توان به خواسته‌های بزرگ دست یافت و تحقق هر هدفی نیازمند تلاش‌های مستمر و برنامه ریزی‌های دقیق دارد و افرادی که به فکر قبولی در دانشگاه‌های سطح یک کشور هستند هم می‌دانند که برای موفقیت در کنکور باید در یک بازه زمانی مناسب با برنامه ریزی انجام شده، درس بخوانند و آن وقت است که قبولی آن‌ها در رشته مورد نظر ۱۰۰ درصد تضمینی است.


بیشتر بخوانید


اگر تا الان درس نخوانده اید هیچ ایرادی ندارد چرا که پشتکار و همت مهم‌ترین عامل جهت رسیدن به خواسته‌ها یا آرزو‌های خود حتی در مدت زمان اندک است، به همین علت ممکن است بسیاری از افراد سال‌ها برای کنکور درس بخوانند، اما از نتیجه آن راضی نباشند و برعکس برخی افراد، تنها ۲ ماه برای کنکور درس بخوانند، اما سربلند از آن بیرون بیایند. همه چیز به اراده خود شما بستگی دارد که چگونه به آن برسید.

تکنیک‌های طلایی برای مطالعه کنکور در این فرصت باقی مانده

اثبات شجاعت

اولین اقدام برای شروع مطالعه در کنکور اثبات شجاعت خود است. سعی کنید ترس را کنار گذاشته و از تفکرات منفی مانند اینکه در آینده چه پیش خواهد آمد؟ و یا اینکه آیا می‌توانم در زمان مناسب درس هایم را تمام کنم؟ دوری کنید و با جایگزین کردن افکار مثبت، قبولی خود را در دانشگاه و رشته مدنظرتان تصور کنید، البته اگر در این فرصت باقی مانده روی تخت دراز بکشید و هیچ مطالعه‌ای نداشته باشید، حتی با افکار مثبت هم نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید، بلکه اگر این روش در کنار مطالعه انجام شود، صد درصد معجزه خواهدکرد.


بیشتر بخوانید


تلاش‌های مداوم

تقریبا اکثر مشاوران کنکور به شاگردان خود شعار «تلاشت را بکن و در این راه از توکل به خدا غافل نشو» را توصیه می کنند و این راه بسیار عالی است، به یاد داشته باشید که تحقق یافتن هیچ آرزویی بدون تلاش امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابراین تا زمانی که می‌توانید، وقت زیادی را به مطالعه اختصاص دهید و در کنار آن ورزش یا تفریح کوتاه داشته باشید تا ذهن شما خسته نشود.

برای اینکه سریع‌تر مطالعه خود را تمام کنید از دروسی که ضریب آن‌ها مانند ریاضی، فلسفه منطق، اقتصاد، شیمی، دیفرانسیل، زیست، فیزیک، زبان ادبیات فارسی، زبان ادبیات عربی و ... در کنکور سراسری بالاست، شروع کنید و بعد به مطالعه دروسی که دارای ضریب پایین مانند تاریخ یا جغرافیا هستند، اقدام کنید.

تکنیک‌های طلایی برای مطالعه کنکور در این فرصت باقی مانده

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

برخی از افراد در کنکور‌های آزمایشی مانند قلم چی، سنجش و ... رتبه‌های زیر ۱۰۰ کسب می‌کنند، اما در روز کنکور جزو ۱۰۰ نفر آخر می‌شوند، دلیل اصلی این عامل این است که یا دچار استرس شدید می‌شوند یا اعتماد به نفس کمی دارند که به قول قدیمی تر‌ها کنکور در مقابل آنان همانند یک غول دیده می‌شود که چیزی جز ترس و وحشت در فرد ایجاد نمی‌کند، قبل از اینکه برای مطالعه کنکور برنامه ریزی کنید، لازم است تا جمله «من می‌توانم» را به صورت مداوم با خود تکرار کنید تا به این صورت هم اعتماد به نفستان را افزایش بدهید و هم از نتیجه کنکور راضی باشید.//باشگاه خبرنگاران