پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:17 - 1399/04/23
مشاور فرمانده کل سپاه در گفتگو با دانا:

آمریکا به دنبال تمدید مادام العمر تحریم تسلیحاتی ایران است/ مسئولان بدانند اروپا نوچه آمریکاست

کوثری به موضوع لغو تحریم تسلیحاتی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا و شرکای راهبردی آن در صدد این هستند که تحریم تسلیحاتی ایران را مادام العمر کنند؛ ایران هم به هیچ وجه این مسئله را نخواهد پذیرفت و در مقابل این اقدام ایستادگی کرده و طبق توافق قطعنامه 2231 عمل خواهد کرد.

به گزارش دیوانگاه،«اسماعیل کوثری» مشاور فرمانده کل سپاه پاسدراران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به اتمام تحریم تسلیحاتی ایران در مهرماه سال جاری اظهار داشت: به گفته امام(ره) آمریکایی‌ها ذاتاً شیطان بزرگ هستند بر همین اساس آمریکایی‌ها زیر برجام زدند؛ این در حالی است که بند بند برجام را خودشان به تصویب رساندند و به توافق طرفین رسید، اما شاهدیم که باز هم بازی در می‌آورند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در موضوع لغو تحریم‌ها نیز بازی درآوردند، افزود: طرف آمریکایی بعد از این که به تعهدات برجامی خود عمل نکرد، حالا تلاش می کند در خصوص لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیز بازی در بیاورد. با این حال هیچ گاه نمی‌شود به سیاست مداران آمریکایی اعتماد و اطمینان کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برخی از مسئولان اینگونه برداشت می‌کردند که آمریکایی‌ها قابل اعتمادند، اما دیگر مشخص شده است بزرگترین اشتباه را کردند. دولتمردان باید بدانند هیچ گاه بین بسم الله و شیطان اصلاً توافقی صورت نمی‌گیرد.

کوثری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی جهت تقویت بازدارندگی اقدام به خرید و فروش سلاح خواهد کرد، گفت: موضوع تحریم‌های تسلیحاتی ذیل قطعنامه 2231 آمده که بر اساس آن ایران از خرید و فروش سلاح به مدت 5 سال منع شده است، اما پس از اتمام این مسئله جمهوری اسلامی ایران می‌تواند جهت تقویت قدرت بازدارندگی و دفاعی خود اقدام به خرید و فروش سلاح کند.

وی در خصوص رفتار اروپایی‌ها در مواجهه با برجام بیان داشت: تروئیکای اروپایی در این میان بی تقصیر نیستند؛ به فرموده مقام معظم رهبری اروپایی‌ها چون آمریکا قابل اعتماد نیستند. بعد از خروج آمریکا از برجام، مسئولین کشور به تروئیکای اروپایی امیدوار بودند اما مسئولین باید بدانند اروپایی‌ها نوچه آمریکا هستند.

کوثری در پایان گفت: آمریکا و شرکای راهبری آن در صدد این هستند که تحریم تسلیحاتی ایران را مادام العمر کنند؛ ایران هم به هیچ وجه این مسئله را نخواهد پذیرفت و در مقابل این اقدام ایستادگی کرده و طبق توافق قطعنامه 2231 عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/