پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:59 - 1399/05/06
کمیته اشتغال و شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین تشکیل جلسه داد/

شاه آبادی: تشکیل ۳۱۱ پرونده با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان برای واحد های آسیب دیده از کرونا

فرماندار هرسین گفت: ۳۱۱ پرونده با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان برای واحد های به شدت آسیب دیده از کرونا در این شهرستان تشکیل شد.

امیر شاه آبادی فرماندار هرسین در جلسه کمیته اشتغال و شورای هماهنگی توسعه شهرستان طی سخنانی اظهار داشت : ️شهرستان هرسین یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود و بر همین اساس و طبق مصوبات شورای اجتماعی کشور و دستورات وزیر محترم کشور تمام اعتبارات عمرانی ، اقتصادی ، فرهنگی و... می بایست به این شهرستان بصورت کامل و صد در صدی اختصاص یابد .

 

شاه آبادی در ادامه سخنانش مسئولین ادارات شهرستان هرسین را مکلف کرد در جذب اعتبارات از ادارات کل متبوع شرایط ویژه این شهرستان را بعنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور لحاظ نمایند و آورده ای برای شهرستان داشته باشند

 

اجرای پنل خورشیدی برای ۳۰ خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی در روستاها از دیگر موضوعات این جلسه بود و بر همین اساس مقرر گردید ادارات کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی اطلاع رسانی های لازم را به مددجویان تحت حمایت خود بعمل آورند.

 

از مزایای اجرای پنل خورشیدی برای خانوارهای تحت پوشش فروش برق به وزارت نیرو و خودکفایی این خانوارها می باشد.

 

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه این جلسه با تقدیر از علی شعبانی رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان بخاطر جذب ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات طرح روستایی و عشایری و ثبت ۲۵۰ نفر اشتغال در سامانه رصد و مدیریت این اداره بدون هیچگونه نیروی انسانی و کارمندی تقدیر کرد.

 

بررسی عملکرد ادارات در سامانه رصد ، ارائه گزارش از اعطای تسهیلات به واحد های به شدت آسیب دیده از کرونا از دیگر موضوعات این جلسه بود.

 

از دیگر مواردی که در این جلسه توسط فرماندار هرسین مورد تاکید قرار گرفت تسهیل دسترسی اصناف به کارتخوان و دستگاه پوز توسط بانک ها بود.

 

فرماندار شهرستان هرسین همچنین از تشکیل ۳۱۱ پرونده با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان برای واحد های به شدت آسیب دیده از کرونا در این شهرستان خبر داد.