پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:12 - 1399/05/22
در انتظار یک تدبیر؛

کوچ کارمندان کرمانشاهی از شهرستان‌های شرقی به غربی برای دریافت مزایای مناطق جنگی!

یکی از چالش‌های شهرستان های هرسین نبود نیروی انسانی کافی در برخی سازمان‌ها و ادارات دولتی و در مقابل انباشت نیرو در برخی دیگر از ادارت است

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،امروزه هرچند با رشد روزافزون فن‌آوری در بسیاری از زمینه‌ها نقش نیروی انسانی کاهش‌ یافته و تکنولوژی جای نیروی انسانی را گرفته است، لیکن برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های سازمانی توجه به نیروی انسانی کارآمد اجتناب‌ناپذیر است. 

از طرفی نیروی انسانی برای ارائه رفتار مطلوب و موردپسند در راستای اهداف سازمان باید بر اساس شایسته‌سالاری و متناسب با شغل مورد تصدی انتخاب‌شده و همچنین انگیزه لازم برای انجام‌وظیفه‌ای را که بر عهده می‌گیرد داشته باشد.

یکی از چالش‌های شهرستان های هرسین نبود نیروی انسانی کافی در برخی سازمان‌ها و ادارات دولتی و در مقابل انباشت نیرو در برخی دیگر از ادارت است که این موضوع به یک مشکل در بحث تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع  تبدیل شده است.

خطر خالي شدن شهرستان هاي شرق استان از بدنه كارشناسي

امیر شاه آباد،ی فرماندار هرسین در این رابطه در گفتگو با دیوانگاه در خصوص وجود این مشکل در ادارت شهرستان اظهار داشت: در سال ٩٧ موضوعي در استان كرمانشاه از سوي مسوولان، فرماندهان ارشد نظامي و مجمع نمايندگان وقت  مطرح و پيگيري شد كه به سرعت در تمام محافل اداري و اجتماعي استان فراگير شد و آن اجراي "بند ج ماده ١١٢ قانون برنامه ششم" بود كه بر اساس آن شاغلان در مناطق جنگي از مزاياي افزايش ٢٥ درصدي برخوردار می شوند،

وی افزود: اما خطا از آنجا آغاز شد كه همانند برخي استان هاي همجوار به جاي تمام استان فقط شمول ١٠ شهرستان را  پيگيري كردند و چهار شهرستان شرق استان را كه بر اساس مستندات دوران دفاع مقدس نقش بسيار برجسته اي در دفاع از كشور داشتند را ناديده گرفتند، در حالی که در تیتر ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت نوشته شده برای جبران عقب ماندگی های استان‌های درگیر دفاع مقدس و قید استان لحاظ شده است.

فرماندار هرسین تصریح کرد: صرف نظر از تمام آسيب هايي كه اين خطا براي چهار شهرستان مورد گفتگوي ما مي تواند داشته باشد، در اين مقال صرفاً به آسيب اداري ناشي از اجراي این طرح خواهيم پرداخت.

شاه آبادی اظهار داشت: بر اساس اين طرح كه به سرعت مورد تصويب نمايندگان قرار گرفت، ادارات شامل آن مي توانند از محل صرفه جويي خود  اين مزايا را پرداخت كنند كه قطعاً يک چهاردهم آن متعلق به يكي از شهرستان هاي شرق استان است و پرداخت ها از اين محل مغاير با عدالت اداري است.

وی افزود: موضوع دوم كه خطر بسيار جدي را در آينده نزديک به دنبال خواهد داشت ، خطر خالي شدن شهرستان هاي شرق استان از بدنه كارشناسي است.

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: زندگي در مركز استان با امكانات رفاهي خوب و همچنين بهره مندي از ٢٥ درصد مزاياي شغلي جاذبه مناسبي براي كوچ كارشناسان از یک طرف و عدم پذيرش مسووليت مديریت توسط افراد توانمند ادارات در اين شهرستان ها است و از سوي ديگر در ميان مدت صدمه بسيار جدي بر توسعه اين شهرستان ها خواهد زد.

شاه آبادی اظهار داشت: بنابراين بر دلسوزان و دست اندركاران ارشد استان است كه تا دير نشده است، از دو طريق قانوني شمول مناطق جنگي يا مناطق محروم رياست جمهوري اين مزاياي اداري را براي شهرستان هاي شرق استان برقرار کنند.

بر اساس این گزارش، البته در این میان هم نباید از نقش مهم نمایندگان مجلس در جذب و تکمیل کادر اداری متخصص و مورد نیاز غافل شد چرا که در برخی از موارد برخی از رایزنی ها در این راستا می‌تواند راهگشا باشد.

متأسفانه علی رغم تلاش های مکرر برای برقراری ارتباط با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص توفیقی حاصل نشده و همچنان منتظر اظهار نظر نماینده در این خصوص هستیم.