پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:03 - 1399/06/11
سرپرست جهاد کشاورزی هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

آغاز برداشت پیاز از مزارع شهرستان هرسین/ پیش بینی برداشت 20هزار تن

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین از آغاز برداشت محصول پیاز در این شهرستان خبر داد.

علیرضا یاری‌پور سرپرست جهاد کشاورزی هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاز آغاز برداشت محصول پیاز در شهرستان هرسین خبر داد و اظهار داشت: امسال 350 هکتار پیاز در شهرستان هرسین کشت شده، که این میزان کشت  نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: امسال  متوسط عملکرد پیاز را در مزارع شهرستان هرسین حدود 55 تن در هکتار است و  پیش بینی می‌شود امسال نزدیک 20 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شود.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین تصریح کرد:  پیاز تولیدی در شهرستان هرسین از نوع پیاز قرمز است که این محصول به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی دارد.

 

یاری پور در ادامه اظهار داشت: محصول تولیدی برای مصرف روانه بازارهای استان های همجوار میشود و تنها 10درصد این محصول صادر میشود.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیازکاران شهرستان افزود:  نبود واحدهای فراوری مرتبط با پیاز و سردخانه برای نگهداری و انبار پیاز در فصل برداشت سبب می‌شود تا قیمت پیاز در فصل برداشت در پایین ترین میزان خود باشد و این مسئله کشاورزان را از درآمدهای کشت پیاز بی بهره کرده و بیشتر سود آن به جیب دلالان میرود .

 

گفتنی است برداشت پیاز در اوایل شهریور ماه  در شهرستان هرسین شروع شده و تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت.