پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه08:21 - 1399/06/13
علی الماسی فرد در گفتگو با دیوانگاه:

مدارس هرسین طبق دستورالعمل از شنبه بازگشایی میشود/مشکلی در زمینه تأمین کتاب دانش آموزان نداریم

مدیر آموزش و پرورش هرسین گفت: طبق دستور وزیر آموزش و پرورش 15شهریور بازگشایی مدارس را داریم ولی این موضوع در سه شرایط صورت می گیرد که ستاد ملی کرونا در این شرایط تصمیم گیری خواهد کرد.

علی الماسی فرد مدیر آموزش و پرورش هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت: طبق دستور وزیر آموزش و پرورش 15شهریور بازگشایی مدارس را داریم ولی این موضوع در سه شرایط صورت می گیرد که ستاد ملی کرونا در این شرایط تصمیم گیری خواهد کرد.

 

وی افزود:  در شرایط وضعیت سفید دانش آموزان طبق روال سالهای قبل در مدارس حاضر میشوند، در وضعیت زرد اختیار به خود شورای مدارس ( شامل مدیر مدرسه، رئیس انجمن اولیاء ،نماینده دبیران، نماینده شورای دانش آموزی و ...) داده شده که دانش آموزان را بر اساس پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دسته بندی بکند.

 

مدیر آموزش و پرورش هرسین خاطرنشان کرد:  دانش آموزان در این شرایط دانش آموزان به صورت گروه بندی زوج و فرد در کلاس ها حضور پیدا خواهند کرد که در کنار این حضور دو روز هم به صورت مجازی آموزش ها داده میشود.

 

الماسی فرد اظهار داشت: در وضعیت قرمز طبق روال سال گذشته فقط از طریق  فضای مجازی و شبکه اجتماعی شاد معلمان با دانش آموزان ارتباط دارند ولی در مجموع مدارس با حفظ پروتکل های بهداشتی مدارس دایر است و پاسخگوی دانش آموزان می باشند.

 

وی در خصوص تأمین کتاب های درسی دانش آموزان افزود:  در بحث تأمین کتاب هر دانش اموزی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده است و یا مدیران مدارس برای آنها ثبت نام کرده اند کتاب این افراد را تحویل گرفتیم و در حال حاضر حدود 5روز است که مشغول توزیع کتاب هستیم مگر اینکه افرادی دیر اقدام به ثبت نام کرده باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش هرسین تصریح کرد: از هفته گذشته توزیع کتاب های مقاطع ابتدایی و متوسطه اول را آغاز کرده ایم و تا روز شنبه قطعاً تمام کتاب هایی که از استان تحویل گرفته ایم را توزیع خواهیم کرد و افرادی هم که ثبت نام نکرده اند باید تا بازگشایی مجدد سامانه مربوطه صبر کنند.

 

الماسی فرد اظهار داشت: در بحث مدارس فنی و حرفه ای که کتب مخصوص خود را دارند ممکن است به دلیل تأخیر در ثبت نام کتاب های مورد نیاز هم دیر به دست این افراد برسد ولی سعی بر این است که کتاب این افراد هم  تأمین شود.