پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:26 - 1399/06/13
نماینده حوزه انتخابیه هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی:

حوزه انتخابیه ما از لحاظ تاریخی و زیرساختی دارای عقب ماندگی است/باید سعی کنیم هرسین را از لیست شهرهای فلاکت زده خارج کنیم

نماینده حوزه انتخابیه هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر هرسین را به عنوان یکی از 31شهر از نظر شاخص فلاکت معرفی کرده اند باید تلاش کنیم هرسین را از این امار خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، دکتر علی رضایی نماینده حوزه انتخابیه هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی  در جلسه فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور با معاون عمرانی وزیر کشور طی سخنانی اظهار داشت: حوزه انتخابیه ما از لحاظ تاریخی و زیرساختی دارای عقب ماندگی است و این موضوع در طرح پایش وزارت کشور آمده است، منظور از زیر ساخت مولفه های زیرساخت یک شهر است.

 

وی افزود: در حوزه انتخابیه هرسین، صحنه و کنگاور محرومیت بالاست ولی شدت و. ضعف دارد مثلا شهرستان صحنه را جزء شهرستان های نیمه برخوردار و یا برخوردار معرفی کرده اند ولی وضعیت هرسین و کنگاور بسیار نگران کننده است و بیشتر از کنگاور وضعیت هرسین نگران کننده است.

 

نماینده حوزه انتخابیه هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی هرسین 10هزارنفر بیکار شناسنامه دار دارد و کنگاور 7هزار نفر و صجنه 4هزار نفر تا سال گذشته بیکار داشته اند،هرسین شهری است که 10هزار بیکار دارد و من خودم ناراحت شدم وقتی این موضوع را شنیدم.

 

رضایی در ادامه اظهار داشت: شهر هرسین را به عنوان یکی از 31شهر از نظر شاخص فلاکت معرفی کرده اند باید تلاش کنیم هرسین را از این امار خارج کنیم، انشاالله که شما بتوانید به هر اندازه که امکانات دولتی امکان دارد محرومیت را از چهره این شهرستان بزدایید.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: مدیرانی که قصد خدمت دارند از مناطق محروم بازدید کنند تا از نزدیک در جریان مشکلات و محرومیت ها قرار گیرند، شرق استان همچنان محرومیت ها را دارد و پیشنهاد می کنیم که آقای استاندار منایعی را مثل سیل و زلزله برای این مناطق محروم در نظر بگیرد.