پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه21:30 - 1399/06/14
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته :

محرم و صفر با هویت سه بعدی ایرانی ، اسلامی و انقلابی ما پیوند خورده است/ دولت به هر بهانه ای موضوع شبکه ملی اطلاعات را دنبال نمی کنند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: دولت به هر بهانه ای موضوع شبکه ملی اطلاعات را که مطالبه چند باره مقام معظم رهبری است دنبال نمی کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسمات دهه اول محرم اظهار داشت:  تقدیر و تشکر از مردم عزیز و مومن که ماه محرم بسیار مهم و ماندگاری را رقم زدند محرم و سفر علاوه بر اینکه جزء هویت دینی ماست بخش انفکاک ناپذیر هویت ایرانی ما هم هست الان چهل سال است که نماد هویت انقلابی جامعه ما شده است.

 

وی افزود: از محرم سال 1342تا 1357تا دفاع مقس، نهم دیماه 88 و حماسه دفاع از حرم اهل بیت(ع) که امام خمینی(ره) فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و محرم و سفر با هویت سه بعدی ایرانی ، اسلامی و انقلابی ما پیوند خورده است و هیچ چیز نمی تواند ما را از این آیین حیات بخش و تاریخ ساز جدا کند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  امسال شیوع بیماری جهانگیر کرونا تأثیرات و تحولات خواسته و ناخواسته ای در سطح زندگی و روابط اجتماعی و خیلی از مناسک دینی در همه ادیان بخصوص در دین اسلام به وجود آورد و در ماه مبارک رمضان خیلی از برنامه ها تعطیل شد ، حج خانه خدا تعطیل شد و محدود سازی اماکن مقدسه حرم ها و حسینه ها و آیین های مهمی مثل نماز جمعه، اعتکاف و جشن ها و اعیاد تقریباً همه تعطیل شدند اما محرم و عاشورا و ماتم حسینی حکایت دیگری داشت.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: این یک آیین جهانی بود و مختص به شیعیان نداشت این بود که دلشوره های مقدس و حسرت ها و افسوس های متعالی به جان ها افتاد و برخی این سال را عام الحسره نامیدند، که البته این واژه با توجه به اقداماتی که در محرم امسال انجام شد واژه صحیحی نیست.

 

وی افزود:  امسال به لطف خدای متعال محرم باشکوهی برگزار شد و هیئتی ها و جوان های عزیز ما و عزادارن و دلسوختگان اباعبدالله الحسین(ع) به خوبی رعایت کردند و این حرف دشمن که فرصتی ایجاد کرده بود که دوگانه سازی معنویت و سلامت را رقم بزند امسال در محرم مومنین امدند و اتفاق جدیدی را رقم زدند که هم سلامت باشد و هم معنویت.

 

خطبه جمعه هرسین تصریح کرد:  البته بودند افرادی که از طرف حامیان تشیع انگلیسی که با شعار ماسک نمی زنیم در مقابل شیوه نامه های بهداشتی درامدند که آنها را رد بکنند و عناصر لاییک و ضد دینی هم آمدند که خواستار تعطیلی کامل عزاداری های حسینی شدند.

 

ححت الاسلام اجرایی اظهار داشت:  اما راه میانه هم راه سوم بود که نماد عقلانیت و تدبیر و پیوند معنویت و سلامت بود همان راهی که مقام معظم رهبری پرچمدار آن شدند که فرمودند: عزاداری ها تعطیل نمی شود و اینکه این مراسمات با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی تحت نظارت ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

 

وی افزود: این اقدام مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه دعواها و بگومگوها شد و عده ای تلاش کردند که شکافی ایجاد کنند ولی به لطف خدای متعال و با هوشیاری مردم مومن بهانه دست کسی داده نشد و کمترین آفت ها را داشتیم و معنویت عزاداری ها به خوبی حفظ شد.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به  16و 17شهریور1357سالروز تظاهرات عظیم مردمی علیه رژیم پهلوی خاطرنشان کرد : این تظاهرات به دعوت روحانیت آنزمان مردم شکل گرفت و 17شهریور آن سال جمع زیادی از مردم در میدان ژاله(شهدا) به شهادت رسیدند که نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی به شمار میرود.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: شهریور آن سال مصادف با ماه مبارک رمضان شده بود که این موضوع باعث شده بود که مجامع و تشکل های مردمی در مساجد سازماندهی های گسترده ای پیدا کنند و در صدد حذف رژیم پهلوی و استقرار حکومت اسلامی برآمده بودند.

 

وی افزود:  البته اولین جرقه این اقدامات در 13شهریور همان سال بود که مبدأ پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود که بعد از آن قیلم های 16و 17شهریور شکل گرفت و تظاهرات وسیع عید فطر تیر خلاصی بود بر پیکر رژیم پهلوی و قدرت اسلام و روحانیت و مردم ایران بیش از پیش نمایان شد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  این اقدامات با قتل عام مردم توسط رژیم شاه و به دستور آمریکا همراه بود که آن فرمانده آمریکایی آمد و دستور داد به ارتشبد ها که سر لوله های اسلحه ها را پایین بیاورید و با این قتل عام بزرگ این اتفاق افتاد و این واقعه بازتاب های زیادی در دنیا داشت و موج موضعگیری ها و اعتراضات نسبت به این عمل رژیم پهلوی گسترش پیدا کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی  اظهار داشت: رژیم پهلوی با این کار فکر می کرد که انقلاب اسلامی را از حرکت بازداشته است اما نه تنها چنین نشد بلکه صف مخالفان رژیم مستحکم تر شد و چند ما پس از این حادثه شاه از مملکت رفت و امام خمینی(ره) وارد ایران اسلامی شد و در بهمن ماه منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

وی با اشاره به مشکلات داخلی کشور افزود:  تقاضا داریم از مدیران محترم که در یکسال باقی مانده از عمر دولت دردهای مردم را احساس کنند و آنها را دوا کنند و به فکر مردم باشند گرانی ها مردم را خسته کرده است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  در اوج گرانی ها و تورم ها مردم در دی ماه سال گذشته چه بیعت عظیمی کردن با انقلاب اسلامی و با سیاست های خارجی مقام معظم رهبری در تشییع جنازه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، قدر این مردم را باید دانست توصیه می کنیم به دولت و این مجلس انقلابی که حدود 100روز از تشکیل این مجلس گذشته است مردم منتظر عملی هستند.

 

حجت الاسلام اجرایی  اظهار داشت: البته اقدامات خوبی انجام شده است اما اینها باید به سفره مردم بیانجامد اقدامات مجلس انقلابی باید خودش را در خانه و سفره مردم و در حل مشکل مسکن مردم نشان دهد برخی ها نانشان در این است که تورم بیتشر شود.

 

وی  افزود: برخی از مسئولین به دنبال سوء استفاده هستند که جیب خودشان را پر کنند به هر حال این مجلس باید نظارت بسیار خوبی داشته باشد که از درون در خودش فسادی اتفاق نیفتد که انشاالله در این چهار سال یک مجلس نمونه و الگو داشته باشیم.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  مجلس باید دولت را از خواب بیدار کند و آنجایی که دولت جدی نیست ورود کند، موضعات مختلفی هست که دولت ورود نمی کند که یکی از آنها بحث مهم فضای مجازی است که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند اما این دولت به هر بهانه ای ورود نمی کند و جلسات فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات را که مطالبه چند باره مقام معظم رهبری است دنبال نمی کنند نباید این مسائل زمین بماند و مجلس محترم باید اینها را دنبال کند.

 

حجت الاسلام اجرایی  اظهار داشت:  در شهرستان هرسین مشکلات زیادی وجود دارد که از آنجمله مشکل آب هست که در سفر دو ماه قبل استاندار به هرسین از مهمترین مطالبات مردم بوده است من از نماینده این شهرستان می خواهم که دنبال بکنید و جدیت به خرج بدهید.

 

وی افزود:  فقط همین ورود به مجلس کافی نیست مردم با امید و آرزو و اهدافی شما را فرستاده اند باید خواسته های مردم را دنبال بکنید خواسته مردم برکناری مسئولین نیست یا کسی دنبال ابن باشد که این مسئول و آن مسئول را تغییر بدهد.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  حالا اگر این رفت و آن آمد چه اتفاقی می افتد خصوصاً گاهی مدیری می رود و مدیر ضعیف تری می آید تقاضا داریم از نماینده محترم و مدیران استانی در تغییر و تحول مدیران نباید  عجله بشود، امروز درد ما تغییر مدیران نیست مطالبات مردم چیز دیگری است.

 

حجت الاسلام اجرایی  اظهار داشت:  مسئله بهداشت و درمام و ارتقاء سطح آن از دیگر مسائل است که زحمات خوبی در گذشته کشیده شده است ولی لازم است که ارتقاء پیدا کند و جا دارد تشکر کنیم از مجموعه بهداشت و درمان شهرستان، استان و سطح کشور که انصافاً با یک حالت جهادی و انقلابی به دنبال دستور مقام معظم رهبری تلاش کردند و شهدایی را تفدیم کردند