پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:23 - 1399/06/20
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین: :

توسعه کاشت زعفران در شهرستان هرسین/توزیع هشتاد تن پیاز زعفران مرغوب بصورت رایگان بین کشاورزان شهرستان

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: در راستای توسعه سطح زیر کشت زعفران در شهرستان هشتاد تن پیاز زعفران مرغوب بصورت رایگان بین کشاورزان توزیع شد.

مهندس علیرضا یاری پور سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت:  یکی از بر نامه های این مدیریت در سال جهش تولید  کاشت زعفران بعنوان طلای سرخ  بوده که نیار آبی کم وارزش اقتصادی بالایی دارد.

 

وی افزود:  از ابتدا تاکنون سطح زیر کشت این محصول در شهرستان ۱۳هکتار بوده که با بر نامه ریز ی های انجام شده وجذب اعتباری بالغ  بر هفت میلیارد و سیصد میلیون ریال  افزون بر هشتاد تن  پیاز زعفران مرغوب بصورت رایگان بین کشاورزان شهرستان تقسیم گردید.

 

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین  تصریح کرد:  پیش بینی می شود با اتمام کاشت این میزان سطح زیر کشت زعفران در شهرستان هرسین به ۳۳هکتار برسد.

 

   یاری پور اظهار داشت: زعفران کشت شده در سال اول قابلیت تولید ۱/۵کیلو گرم زعفران در هکتار داشته و با توجه به اینکه زعفران گیاهی چند ساله بوده و تا هفت سال تولید اقتصادی دارددر سالهای بعد می تواند بین ۵تا۷کیلوگرم در هکتار تولید نماید.

 

 وی توسعه صنایع بسته‌بندی وصادرات را مکمل کاشت این محصول دانست و افزود با توجه به کیفیت بالای زعفران هرسین در صورت بسته بندی مناسب در بازار جهانی به قیمت هر کیلوگرم ۵ هزار دلار بفروش برسد که می تواند موجب اشتغالزایی وتوسعه اقتصادی شهرستان هرسین گردد.