پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:32 - 1399/07/10
معاون عمرانی فرماندار هرسین در گفتگوی با دیوانگاه:

نیروهای امدادی ، سپاه و ارتش از اول صبح پای کار بوده اند/ تعداد زیادی از اهشام تلف شده اند و به خانه های مردم خساراتی وارده شده است

معاون عمرانی فرماندار هرسین در خصوص آخرین وضعیت خسارت های سیلاب در شبانه روز گذشته گفت: متأسفانه در پی این سیل تعداد زیادی از اهشام تلف شده اند و به خانه های مردم خساراتی وارده شده است و اکیپ هایی را برای براورد خسارت اعزام کرده ایم.

نجف میرزا حسینی معاون عمرانی فرماندار هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه، بر اثر بارش های شب گذشته در قسمت شرقی شهرستان هرسین تعدادی از روستاهای بخش مرکزی و بخش هایی از شهرهرسین دچار آب گرفتگی و سیل شد.

 

وی افزود: از همان لحظات اول با فراخوان نیروهای امدادی اقدامات امدادی آغاز شد و تعدادی از خودروها را که دچار مشکل شده بودند را رهاسازی کردیم.

 

معاون عمرانی فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: با کمک تیپ 281شهید نیکخواه یک دستگاه بیل زنجیری مکانیکی به روستای کهریز که بیشترین خسارت را از سیل دیده بود اعزام کردیم و از امروز اول صبح که جلسه مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد تمام نیروهای سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، و هلال احمر و تمام ارگان هایی که عضو ستاد بحران هستند پای کار آمدند و الان تقریباً شرایط عادی شده است.

 

میرزا حسینی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه در پی این سیل تعداد زیادی از اهشام تلف شده اند و به خانه های مردم خساراتی وارده شده است و اکیپ هایی را برای براورد خسارت اعزام کرده ایم که در صورت برآورد آمار دقیقی از خسارت به مردم عزیز اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی افزود: به دلیل نبود دستگاه های کف کش و لجم کش در شهرستان مشکلاتی داشتیم که تعدادی از اهشام هنوز در زیر گل و لای هستند و منتظر هستیم که آبفای استان نیروها و تجهیزات مورد نیاز را ارسال کند که به محض دریافت این تجهیزات اقدامات لازم انجام میشود.

 

معاون عمرانی فرماندار هرسین تصریح کرد:  در بحث برق قطعی نداریم ولی آب روستا قطع است که آن هم آب بسته بندی شده برای استفاده مردم از استان ارسال شده و تا لحظاتی دیگر در اختیار مردم روستا قرار خواهد گرفت و آب لوله کشی هم تا ساعاتی دیگر وارد مدار میشود.

 

میرزاحسینی اظهار داشت: به نیروهای بهداشت هم اعلام شده که آزمایشات لازم را در خصوص وضعیت آب شرب روستا انجام دهند که اگر مشکلی نداشت به امید خدا آب شرب لوله کشی روستا هم وصل شود.