پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:06 - 1399/07/20

تخریب غیر منتظره یک پروژه پایلوت توسط شهرداری هرسین/ چراغ خاموش تخلف مسئولین در سایه تودیع و معارفه های اخیر

در کمال تعجب و بدون هیچگونه هماهنگی با مسئولین ذیربط یک پروژه در یکی از مناطق پایلوت سطح شهر توسط شهرداری هرسین تخریب شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در کمال تعجب و بدون هیچگونه هماهنگی با مسئولین ذیربط  یک پروژه در یکی از مناطق پایلوت سطح شهر توسط شهرداری هرسین تخریب شد

 

محله مهدیه یا ده بالای هرسین یکی از 11محله پایلوت استان کرمانشاه است که طی یک تفاهم نامه مابین سپاه و وزارت کشور کار اجرایی آن در سال1395 آغاز شد.

 

پیشرفت طرح تا انجا بود که تحسین مسئولین کشوری را هم در پی داشت چرا که فعالیت انجام شده در این محله حداقل ده برابر هزینه اختصاص یافته بود و این موضوع مسئولین را بر آن داشت که کار ساماندهی این محله با هزینه های هر چند قطره چکانی استمرار پیدا کند.

 

اما امروز در کمال ناباوری و در سایه تودیع و معارفه های صورت گرفته در شهرستان متوجه تخریب قسمت های از پروژه شدیم و این در حالی است هیچگونه مصوبه یا طرح توجیهی برای انجام این کار به متولیان امر به خصوص مسئولین ارشد شهرستان و خصوصاً قرارگاه مستقر در محله و مسئول اجرای طرح ارائه نشده است.

 

در این بین شنبده هایی هم در خصوص تخصیص بودجه ای چند صد میلیون تومانی جهت تعریض جاده روبروی بقعه امامزاده مهدی(ع) هرسین از سوی اداره اوقاف وجود دارد که البته این نحوه تخریب هیچ شکل کارشناسی ندارد و در این شرایط پرباران سال بیشتر به بحرانی کردن منطقه می انجامد تا ساماندهی آن.

 

در این میان چند سوال مطرح میشود...

 

اول اینکه چرا هیچ یک از مسئولین ارشد شهرستان در جریان اجرای این طرح نبوده است.

 

دوم اینکه با وجود مخالفت فرماندار قبل با  اجرای این طرح چرا در این وضعیت آشفته بازار تودیع و معارفه انجام شده است.

 

سوم اینکه چرا هیچگونه هماهنگی با فرماندار جدید به عنوان رئیس قرارگاه محرومیت زدایی جواد الائمه(ع) مستقر در این محله صورت نگرفته است.

 

چهارم اینکه با کدام نظر کارشناسی و طرح توجیهی صورت گرفته است.